Voetverlichting achterbank

VAG-man

Forumguru
Ik wil graag voetverlichting hebben voor de achterpassagiers. Op Ali zijn volledige setjes verkrijgbaar, dus inclusief kabelboom en stekker. Zou zo plug&play moeten zijn, maar is dat ook zo?

Voordat ik de voorstoelen half ga demonteren wil ik weten of er onder de voorstoelen een stekker ligt waar ik de verlichting op kan aansluiten.

Iemand een idee?
 

Timmer

Donateur
Heb je een link van die plug 'n play setjes?

en ik kan me niet inbeelden dat er onder de voorste stoelen een stekker zit voor verlichting, die zit normaal onder het dashboard. Onder de stoelen kan je wel stekkers vinden van het gordelalarm, elektrisch verstelbare stoelen hebben daar dan ook nog een extra stekker en met zetelverwarming heb je nog iets.
Soms ook een bluetooth module (aan de passagierskant)

Als ik weet welk setje je wilt, kan ik mss meer zien waar je moet aftakken.
Mij lijkt het dat je mss aftakt via de verlichting vooraan en zo moet doortrekken tot achter
 

JeSko

Forumguru
Deze heb ik standaard zitten, dacht dat elke SuperB dit standaard had? Lijkt me wel een hels karwei hoor voor wat het is:sterretjes:

Je kan bv ook ledstrips kopen op afstandsbediening, deze eronder hangen, aansluiten op je sigarettenaansteker achteraan, en de originele lampjes gewoon uitschakelen, heb je veel makkelijker overal dat licht, maar goed dat werkt niet zo naadloos en mooi als origineel en je moet het zelf op en af zetten. Dus dat gevoel van instappen en alles gaat netjes aan heb je dan niet. En ja... Het kan een nogal hoog Johnny gehalte hebben :D

Zelf wilde ik daar ook eerst LED, maar hier of het forum hebben ze me overtuigd het niet te doen met de kinderen, dus ik ga ze zo laten, met slapende kinderen achteraan is zoveel licht daar beneden onnodig en storend, het halogeen is veel rustgevender en langs buiten ziet toch niemand het door de getinte ramen. :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
Gezien de link, denk ik dat je mss makkelijker bent door je kabels te splitten, en zo weg te werken.
 

VAG-man

Forumguru
@ertromp bedankt voor de link.
In mijn geval betreft het alleen voetverlichting achter. Voorzijde zit er bij mij af-fabriek wel in. Volgens mij hoef ik ze dan niet aan te sluiten op de centraalmodule?

Heeft iemand dit klusje vaker gedaan bij een S2?

@JeSko nee aansluiten op de sigarettenaansteker is niet mijn ding.
 

Timmer

Donateur
Ik heb het nog niet gedaan. Maar ik zou aftakken van de voorstelichten.
Deze video kan je mss op weg helpen?
Benodigde onderdelen staan in de beschrijving;

3A9906FF-B858-4192-ACA5-3D232D982FD7.jpeg
 

VAG-man

Forumguru
Ja die aftakking had ik ook gedacht @Timmer. Maar ik had gehoopt dat de bedrading al in de voorstoel zat. Misschien is dat ook wel zo.
Zal vanmiddag eens op onderzoek uitgaan.
 

VAG-man

Forumguru
Hier een foto van mijn situatie. Dat rechthoekige vlakje is voor de lamp-unit. Ook zie ik 2 kabelbomen. Links gaat vermoedelijk naar de stoel-airbag en rechts op de foto zit ook een stekkerverbinding. Geen idee waarvan. Deze kabelboom krijgt een aftakking die in de middentunnel verdwijnt. Dat valt net buiten de foto. 20200601_170210.jpg
 

Eltjo

Forumguru
Lijkt mij min. 2 draadjes voor de airbag en 2 voor de gordelverklikker, mits je hand verstelbare en onverwarmde stoelen hebt.
Ik zie overigens bijna nooit mijn lampjes achter mijn stoelen. Maar ja, toegegeven de Superb is ruim genoeg om gereden te worden en ze wel te zien. Wel heb ik optie geactiveerd om ze tijdens het rijden met een ingesteld % te laden branden - gewoon omdat het kon.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wel heb ik optie geactiveerd om ze tijdens het rijden met een ingesteld % te laden branden.

Hoe doe je dat? Via de boordcomputer of via coderen? Bij mij staan ze nu continu op 100%, maar ik las al dat sommige het hebben dat ze bij instappen eerst fel branden en na het vertrekken langzaamaan wat dimmen.
 

Eltjo

Forumguru
Na coderen met VCDS had ik in het MFA de keuze om het aan te schakelen en met welk %.
Standaard gingen ze uit na het sluiten van de deuren.
 

VAG-man

Forumguru
Lijkt mij min. 2 draadjes voor de airbag en 2 voor de gordelverklikker, mits je hand verstelbare en onverwarmde stoelen hebt.
Ik zie overigens bijna nooit mijn lampjes achter mijn stoelen. Maar ja, toegegeven de Superb is ruim genoeg om gereden te worden. Wel heb ik optie geactiveerd om ze tijdens het rijden met een ingesteld % te laden branden - gewoon omdat het kon.

Dat moet het zijn zoals jij aangeeft! Ja ik heb handverstelbare stoelen en geen stoelverwarming.
Ik ja dus niks met die draden. Dat wordt een kabelboompje vanaf de voorste voetverlichting, maar dat is het mij niet waard.

De voorste voetverlichting heb ik ook dimbaar gekregen met VCDS.
 

JeSko

Forumguru
Het voegt sowieso weinig toe als je geen passagiers hebt achterin, voor hen is het fijn maar tenzij het LED is merk je daar zelf weinig van. Het geeft een sfeertje onderin de auto zijn interieur, maar daar merk je als chauffeur enkel vooraan wat van.
 

VAG-man

Forumguru
Het is mijn woon- werkverkeer auto én gezinsauto met de 2 dochters (prinsessen) achterin. Interieur is alles led bij mij.
 

casejunky

Forumguru
Ik wil graag voetverlichting hebben voor de achterpassagiers. Op Ali zijn volledige setjes verkrijgbaar, dus inclusief kabelboom en stekker. Zou zo plug&play moeten zijn, maar is dat ook zo?

Voordat ik de voorstoelen half ga demonteren wil ik weten of er onder de voorstoelen een stekker ligt waar ik de verlichting op kan aansluiten.

Iemand een idee?

Jij hebt ook een S2 toch? Dan kan ik je nu alvast zeggen, nee die stekker zit er niet. Kan je je mijn topic over die gordel sensor nog herinneren? Nou ik heb gisteren de voorstoel er uitgehad, en die stekker voor de floodlights achter zit er niet plug en play in.
 
Bovenaan Onderaan