Voetverlichting achteraf?

O3-Rider

Senior Member
Geen lichtpakket, dus ook geen voetlichting, maar omdat de betreffende plekken wel voorbereid zijn, wil ik dit zelf achteraf inbouwen. Enig idee hoe en waar dat aangesloten moet worden? Want er moet immers rekening gehouden worden met het feit dat bij geopende auto de lampjes/leds feller branden dan wanneer je met de auto rijdt.
 

ertromp

Forumguru
Ik neem aan dat er ook geen bekabeling ligt?
Dan zul je ook de bekabeling moeten trekken vanaf de lampen naar de stuurmodule voor de binnenverlichting en dan eea moeten programmeren in vcds
Ik denk dat je dan de eertse bent die eea achteraf zal maken :D
 

O3-Rider

Senior Member
Ik vermoed dat er geen bedrading ligt. Maar dat zal ik nog eens onderzoeken. Echter lijkt me draden leggen niet het grootste probleem.
 

ertromp

Forumguru
Ik vermoed dat er geen bedrading ligt. Maar dat zal ik nog eens onderzoeken. Echter lijkt me draden leggen niet het grootste probleem.
Vergis je daar niet in. Stel de module zit net als bij de O2 aan de bestuurders kant onder het dashboard dan zul je dus ook van de bijrijderskant naar de bestuurderskant moeten. In mijn O2 heb ik hiertoe het dashboardkastje gedemonteerd, airbag aansluiting losgehaald en ga zo maar door. Eenvoudigste was nog het aansluiten in de module en het coderen al verwacht ik dat het coderen voor de O3 een stuk uitgebreider zal zijn met al die keuzes voor binnen verlichting :D
 

serum

Senior Member
Ik heb er een kit voor gezien voor de golf 7 voor voorin. Maar als je voor hebt, zit achter er ook zo in... Incl de kabelboom en lampen/fittingen. Er stond ook vermeld op welke pin deze aangesloten moest worden. Volgens mij op het briskskoda forum.
 

ertromp

Forumguru
Ik heb er een kit voor gezien voor de golf 7 voor voorin. Maar als je voor hebt, zit achter er ook zo in... Incl de kabelboom en lampen/fittingen. Er stond ook vermeld op welke pin deze aangesloten moest worden. Volgens mij op het briskskoda forum.
Maar helaas daar komen ze er ook geen moer verder mee en geen handleiding wat je bijvoorbeeld aan de bijrijderskant moet loshalen en hoe dat nu zit met de module.

Hier het betreffende topic:

http://www.briskoda.net/forums/topic/306451-retro-fit-footwell-lights-octy-iii/
 
Waarom niet genomen als optie. In Belgie is deze optie zo te verkrijg en kost maar € 20. ik denk niet dat je het voor deze prijs zelf kan aankopen en installeren.
 

ertromp

Forumguru
Waarom niet genomen als optie. In Belgie is deze optie zo te verkrijg en kost maar € 20. ik denk niet dat je het voor deze prijs zelf kan aankopen en installeren.
Kopen dat gaat wel lukken voor dat geld maar installeren is een ander verhaal :D
 

serum

Senior Member
Start een topic 'voetverlichting achteraf' het kost krap 35e en wacht nog even af!? Inbouwen die verlichting en hop naar @ertromp voor het betere codeerwerk..! ;)
 

MikeyMan

Actief lid
Heb intussen het setje binnen.

De lampjes klikken zo vast, maar het draden trekken is inderdaad nog wel een verhaal apart.

De bekabeling is een soort serie schakeling. Niet helemaal natuurlijk, maar het is één kabel waar op gezette momenten een aansluiting aan zit.
Als ik het topic op briskoda volg, wordt daar een volgorde vermeld, maar zou het kunnen zijn dat dit voor de UK modellen anders uitpakt?

Ik zou haast zeggen;
1. bestuurderslampje
2. bijrijderslampje
3. rechts achterin
4. links achterin

Maar dan moet je een kabel langs de middenconsole frommelen onder het tapijt langs.
Alternatief zou zijn:
1. Links achterin
2. bestuurderskant
3. bijrijder
4. rechts achterin.
Volgens mij is het namelijk makkelijker om een draad onder het dashboard door te halen, en dan langs de deuren naar achten te halen.

iemand al ervaring mee opgedaan toevallig?
 

ertromp

Forumguru
Heb je de kabelboom al eens los uitgelegd in je auto?
Uiteindelijk moet je naar de BCM die linksonder in het dashboard zit (bestuurderszijde)
Als je de kabels even los in je auto legt kun je de makkelijkste route bepalen
 
Bovenaan Onderaan