Vochtprobleem + bougies

Willekoo

Nieuw lid
Tijdens de afgelopen vakantie door een dikke waterplas gereden. Meteen het motormanagement lampje knipperen en op 3 cilinders lopen.
Nadat ik een poos had stilgestaan liep ie weer als een zonnetje.

Vorige week met dat vreselijke kl*teweer weer een paar keer hetzelfde probleem.

Een goeie aanleiding om de bougies te vervangen en de kabels enz. na te kijken.

Na 3 kwartier prutsen en de nodige krachttermen nog geen steek verder gekomen. De bougies zitten weggewerkt onder de luchtinlaat en de stroomverdeler zie ik niet eens zitten.

Wie kan mij vertellen hoe ik de luchtinlaat moet uitbouwen om bij de bougies en de stroomverdeler te komen?? en is dit überhaupt de beste manier.
 

Monteurtje

Forumguru
Er is speciaal gereedschap voor. Maar daar heb je weinig aan als je hetzelf gaat doen. Ga niet aan de kabels trekken met een tang of iets dergelijks want dan trek je het wel kapot. Je bent dan niet de eerste.
Wat je wel even kan doen, dat is de motor laten lopen en dan met een plantenspuit o.i.d. de bougiekabels nat maken. Als de auto beroerd begint te lopen, dan weet je dat een en welke bougiekabel slecht is. Een bougiekabelset (4 stuks) zal rond de 80 euro ex. btw kosten.
Als dat het geval is, en je gaat ze alle vier vervangen, dan kun je wel iets meer geweld gebruiken. Kijk wel uit voor de injectors. En het bobineblok zit rechts van de motor. Volg de bougiekabels en je komt er vanzelf.
 

Willekoo

Nieuw lid
Twee collega's van de Technische Dienst van mijn werk hebben zich over mijn probleem ontfermd en de bougies vervangen. Geen makkelijk klusje maar het is ze gelukt. :xyxthumbs:
De kabels lijken nog in prima staat te zijn. Nog even goed inspuiten met WD40 en dan maar afwachten...
 

Willekoo

Nieuw lid
Nee joh, dat inspuiten met WD40 is uiteraard voor de stekkers en verbindingen.
Ik heb het wat kort-door-de-bocht geformuleerd.

't Is ook maar net hoe je het leest...
 

Willekoo

Nieuw lid
Na het vervangen van de bougies (2 weken geleden) geen problemen meer gehad. Hij gaat weer als de brandweer. :489:
 
Bovenaan Onderaan