Vocht aan binnenkant auto

bonyuri

Actief lid
Ik heb een Octavia IV met een panorama dak en de laatste paar dagen is mijn auto enorm vochtig aan de binnenkant. Ramen zijn beslagen, panorama dak is aan de binnenkant gewoon nat.
Is dit een bekend probleem?
 

Tees

Donateur
Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie eens op panoramadak en je kan je pret op met topics waarbij het panodak lekkage heeft veroorzaakt...dus zeker niet onmogelijk nee...

Al is t bij een vrij nieuwe auto wel apart. Ik neem aan dat je garantie hebt, dus snel terug naar de dealer!
 

JeSko

Forumguru
Als er druppels aan het dak hangen is het gewoon beslagen vocht, geen lek. Bij een lek aan het panodak heb je natte vloermatten en dergelijke. Oplossing, vochtvreter in je auto zetten voor de winterperiode.
 

bonyuri

Actief lid
Ik ben bekend met problemen met panorama dak op eerdere modellen, maar je zou toch verwachten dat ze dat ondertussen wel op orde hebben :)
Ik denk persoonlijk ook niet dat het dak lekt, want we hebben al genoeg regen gehad waarbij alles altijd droog is gebleven.
Wellicht is er een algemeen probleem met Octavia IV waarbij bepaalde rubbers niet goed afdichten wat nu naar boven komt vanwege de opkomende kou... Toch voor de zekerheid ff de dealer inlichten.

Thanks!
 

Tees

Donateur
Maar dat water moet wel ergens vandaan komen...feit is dat er ergens iets lek is, want een beetje condens ok, maar druppels aan het raam is ver voorbij normaal.
 

leon-cupra

Forumguru
We weten natuurlijk niet wat TS allemaal uitsteekt in de wagen :pardon:
57EB0A28-B5EE-475F-BF58-32314F7A33C1.jpeg

Panodak … nieuwe wagen .. laat het de dealer maar oplossen. Indien lek zou je het idd moeten merken aan de tapijten. En die lekken kwamen er meestal wanneer de afvoerkanaaltjes verstopt zaten. Lijkt mij sterk bij een recente wagen.
 
Ik heb in de auto geen last van vocht maar zag wel dat er condens in de rem-/knipperlicht behuizing zat. Daar kwam ik achter doordat ik een melding op het dashboard kreeg dat knipperlicht rechtsachter het niet deed. Ik moet er nog mee naar de dealer.
 

jongetje

Forumguru
Ik niet, zit erin omdat hij bij verkoop dan beter in de markt ligt....
Heb je liever een draaiknop met koud naar warm om de temperatuur te regelen dan?

Daarnaast, hoe bestel je een Octavia zonder climate control? Als je alles handmatig wilt doen kun je beter een Dacia oid bestellen.
 

hemi24

Forumguru
Als je de A/C niet uitzet kort voor je aankomt, kan er vocht in de auto achterblijven.

Sinds 2007 uitsluitend auto's met climate control gereden, die altijd buiten staan en daar staat de AC altijd ingeschakeld, en in die wagens is het stuk voor stuk droger dan de auto van m'n vrouw met handbediende airco die binnen in een droge garage staat. Dus dat verhaal kunnen we wat mij betreft wel naar de rijk der fabelen verwijzen...
 
Bovenaan Onderaan