Vloermatten

whalertje35

Actief lid
Helaas heb ik bij de aanschaf van mijn Citigo geen vloermatten er bij gekregen, deze kon ik er bij kopen nadat ik alles financieel afgehandeld had en mijn kinderen het doek van de auto aftrokken in de showroom, om van de lege tank maar niet te zwijgen. Maar over dat later meer.

Nu worden er 2 verschillende vloermatten geleverd, de standaard of de prestige. Wat is het verschil hier tussen, is de prestige hoogpoliger als de standaard? Kan ik deze matten ook ergens online bestellen?
 

Cordoba

Forumguru
Wanneer is het faillissement van je dealer?
De vloermatten kan ik nog enigzins begrijpen met de huidige autoverkopen, maar een tank hoort bij aflevering van een nieuwe auto toch wel meer dan half gevuld te zijn als minimum.

Het lijkt mij als autobedrijf een verkeerde manier van bezuinigen: je bezuiniging is minder dan 100 euro, maar door alle 'verhalen op verjaardagen' kan het je op termijn wel de verkoop van een aantal auto's kosten.
 

whalertje35

Actief lid
Ik ga morgen nog 1 poging proberen bij deze dealer, daarna zal ik mijn verhaal hier vertellen. De verkoper zei toen ik weg reed gelijk tanken want anders kan je wel eens stil komen te staan. De Citigo heeft een tank van 35 liter, uiteindelijk moest ik 36,92 liter er in gooien, dus echt super leeg. Echt perfecte service!!!
 

Antera

Donateur
Dat is wel het ergste van allemaal een tank hoort inderdaad toch minimaal half gevult te zijn bij aflevering. Heb je ze niet netjes behandeld of op de prijs zitten beknibbelen misschien? Maar goed denk dat ze van een paar matten ook zeker niet failliet gaan. Dat kost nog minder dan een volle tank/halfvolle.

Ik hoor helaas te veel en te vaak dat er zaken niet geleverd worden of gedaan worden bij een nieuwe auto. Jammer
 

Inge

Lid
Dat is flink balen - zo je auto afgeleverd te krijgen.

De mijne werd gewoon netjes met volle tank en met matten afgeleverd - zoals het hoort.

Zou even in de folder kijken wat er bij interieur staat want volgens mij maken de matten gewoon standaard onderdeel van de auto uit.

Hoop voor je dat de dealer vandaag wat toeschietelijker is en hij gewoon voor matten zorgt en de lege tank vergoed. Anders maar ergens een flinke klacht neer leggen - Kassa/ Radar of zo en misschien met PON contact opnemen.

Succes ben benieuwd naar het vervolg (hopelijk positief).
 

Fabia

† In Memoriam
Vreemde zaak, volgens mij zit het in het afleverpakket en die heb je als het goed is zelf betaald. Ik heb bij mijn Citigo bestelling betaald voor het afleverpakket en dat houdt o.a. matten en benzine. Zou het maar eens goed checken bij je dealer en je papieren eens goed nakijken wat je nu allemaal betaald hebt.
 

whalertje35

Actief lid
Dat is wel het ergste van allemaal een tank hoort inderdaad toch minimaal half gevult te zijn bij aflevering. Heb je ze niet netjes behandeld of op de prijs zitten beknibbelen misschien? Maar goed denk dat ze van een paar matten ook zeker niet failliet gaan. Dat kost nog minder dan een volle tank/halfvolle.

Ik hoor helaas te veel en te vaak dat er zaken niet geleverd worden of gedaan worden bij een nieuwe auto. Jammer

Ik denk ten eerste dat een dealer mij netjes moet behandelen, maar de gesprekken liepen juist uiterst positief. Ik had in principe een parallel import Citigo gekocht, een ambition met apus velgen. Echter toen ik netjes de proefrit / gesprek afbelde bij de dealer waar ik nu de auto gekocht heb wilde hij tot het uiterste gaan om mij als klant te krijgen. Via via had ik al vernomen dat de Citigo Ambition die ik in principe al gekocht had uit november 2011 kwam, het bleek dat van Kleef deze auto's geimporteerd had uit Tsjechie, de garantie was ook een probleem.

Dus toen deed de dealer waar ik nu de auto gekocht heb mij een goed aanbod, en daar ben ik op ingegaan. Achteraf bleek dat de 250 euro extra korting die hij mij gegeven had een cadeautjes uit eigen zak, dus geen brandstof en matten. Zelfs de Arles wieldoppen zaten er niet op, dus ik het boekje er bij gepakt van de Tour en verdraaid zei de verkoper, je hebt gelijk!! Ja zegt hij, de importeur gooit alles door elkaar heen, en opeens toverde hij de wieldoppen achter de balie vandaan!!
 

whalertje35

Actief lid
Vreemde zaak, volgens mij zit het in het afleverpakket en die heb je als het goed is zelf betaald. Ik heb bij mijn Citigo bestelling betaald voor het afleverpakket en dat houdt o.a. matten en benzine. Zou het maar eens goed checken bij je dealer en je papieren eens goed nakijken wat je nu allemaal betaald hebt.

Het blijkt dat er 2 afleverpakketen bestaan, de ene is het rijklaar maken van de auto, de andere is het leveren van matten en benzine. Dit heb ik ook niet betaald, staat niet op de factuur. Echter had de verkoper dit moeten vertellen tegen mij en dat heeft hij niet gedaan. Zo zie je maar, of je nou bij een dealer koopt of bij een autozaak, de verkopers zijn allemaal uit het zelfde hout gesneden.
 

Fabia

† In Memoriam
Van Kleef is geen officiele Skoda dealer meer. En haalt via de import Skoda's naar nederland. Dus daar zou ik zeker goed oppassen.
 

whalertje35

Actief lid
Van Kleef is geen officiele Skoda dealer meer. En haalt via de import Skoda's naar nederland. Dus daar zou ik zeker goed oppassen.

Van Kleef heeft de 10 auto's die hij aangekocht heeft in Tsjechie aan een andere VAG dealer verkocht, bij deze dealer ben ik dan ook geweest. Maar deze auto's wijken behoorlijk af van de Nederlandse versie's, zal er mee te maken hebben dat het geen Greentech uitvoering betreft.
 

whalertje35

Actief lid
Ik heb de vloermatten bij de dealer tegen een gereduceerde prijs kunnen kopen. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar met dit weer heb je de matten echt hard nodig.
 

Fabia

† In Memoriam
Toch een slechte zaak vind ik. Wat kost een vloermat voor een dealer? Dat verdien je wel weer terug in de werkplaats.
 

RayDelft

Forumguru
Als het zo is gegaan dan is het toch tamelijk zielig en eigenlijk vooral voor de dealer. Als je zo moet beknibbelen en de wieldoppen achter de balie moet verstoppen dan staat dat bedrijf kennelijk op omvallen. Hij heeft de auto zo kaal als het maar kan en met vermoedelijk een minimum aan marge weggedaan. Tja, als dat verhaal rond gaat, en hij dat bij anderen ook zo doet, dan is de schade groter dan de winst van die paar liter benzine. Ik zou op mijn hoede zijn. Straks ververst hij de olie ook voor maar de helft.
 

whalertje35

Actief lid
@whalertje, maar bij welke dealer heb je nu jouw Citigo aangeschaft?

Ik moet daar nog even over nadenken, ik vind dat je dan wel gelijk de naam van een bedrijf omlaag haalt. En dat is mijn bedoeling ook niet helemaal. Laten we het er maar op houden dat het een niet veel voorkomend geval is. Al waren van de 5 beoordelingen op Autoweek er 3 negatief.
 

Sk_Hans

Forumguru
Als alles goed gaat, kan ik volgende week woensdag mijn nieuwe Octavia ophalen. Met matten en volle tank. Maar die staan inderdaad wel gewoon op de factuur. De dealer kan wel trots zeggen dat hij de auto met volle tank aflevert, maar er staat toch 100 euro extra op de factuur. Aangezien een dealer geen btw betaalt en waarschijnlijk ook naar de goedkope pomp gaat, kost hem die tank slechts 75 euro en maakt daar zelfs nog winst op. Autoverkopers......:crazy:
 

whalertje35

Actief lid
Als alles goed gaat, kan ik volgende week woensdag mijn nieuwe Octavia ophalen. Met matten en volle tank. Maar die staan inderdaad wel gewoon op de factuur. De dealer kan wel trots zeggen dat hij de auto met volle tank aflevert, maar er staat toch 100 euro extra op de factuur. Aangezien een dealer geen btw betaalt en waarschijnlijk ook naar de goedkope pomp gaat, kost hem die tank slechts 75 euro en maakt daar zelfs nog winst op. Autoverkopers......:crazy:

Bij de dealer waar ik de auto gekocht heb staat er 135 euro voor volle tank en matten, en dat geldt voor elke auto. Is best wel apart want het verschil tussen een Citigo (35 liter) en een Superb (ik gok rond de 70 liter) is nogal groot.
 

Sk_Hans

Forumguru
De exacte bedragen voor mijn Octavia waren:
- Volle tank 55l: 104,20 euro
- Matten, gevarendriehoek, res. lampje: 95 euro.
 
Bovenaan Onderaan