Vliegjes en spinnen in de licht units

BBO

Senior Member
Hallo,

Zijn er nog Superb III rijders die last hebben dat er verschillende dode vliegen en dode spinnen in de licht units zitten? Bij mijn vorige auto's (OII, SII, Volvo V70) heb ik dit nooit geweten. Mijn vrouw haar SII is 3 jaar ouder als mijn auto en geen vliegje of spin te zien.

Hoe die erin geraken is mij een raadsel.

Groeten
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wellicht een rubber die niet goed vast zit, normaliter zijn lampen hermetisch afgesloten omwille van water dat anders binnenkomt.
 

BBO

Senior Member
Wellicht een rubber die niet goed vast zit, normaliter zijn lampen hermetisch afgesloten omwille van water dat anders binnenkomt.
Lijkt me logisch. Maar dat wil dan zeggen in mijn geval dat ze in 3 van de 4 lichtunits een rubber verkeerd zit. Want in beide achterlichten en rechter voorlicht zitten er dode insecten...
 

EdK

Forumguru
Naar binnen gevlogen tijdens lampje wisselen..........
Spinnen in cabine is momenteel wel grote ellende hier.
Stap je je wagen ( privé / zakelijk) in en stap je met je gok zo'n web in !!

Gister rij ik van zaak naar Harlingen dus rij op de A7 op hoogte Hoorn zakt er een spin naar beneden vanuit de zonneklep.
Denk met gestrekte poten wel een 4 a 5 cm
Raam opengegooid en dat beest een mep naar buiten gegeven !!
Hij had massel het was 19 graden buiten dus koud zal die het niet gehad hebben daarna..
 

JeSko

Forumguru
Juist had de tekst niet grondig genoeg gelezen, unitS inderdaad, dat is bizar ja, maar zou anders ook niet weten hoe zo'n beestje in een hermetisch afgesloten unit terechtkomt... De Rubbers lijken mij de enige plausibele ingang.
 

EdK

Forumguru
Zou zo maar kunnen dat het al gebeurt is in het fabrieksproces.
Wij hebben een hele serie magneetschakelaars van ABB gehad die vol zaten met mieren.
Met gevolg dat we in een krachtaansluiting een zwevende nul hadden en er dus bij klant 400V op zijn 230V wcd's kwam te staan.
En kan je vertellen daar kan apparatuur die geschikt is voor 240V echt niet tegen.
Met die insecten in je lamp zou het ook al gebeurt kunnen zijn in productie proces.
Maar goed nu zien dat je ze er uit krijgt.
Vliegen kunnen ze niet meer zo te zien, dus rubber kap verwijderen en lamp er uit halen en ze naar buiten laten vliegen of kruipen is er niet meer bij.

Nog garantie ?? Laat de dealer het maar oplossen !!
Hij komt in deze niet weg met de opmerking dat het een product eigenschap is....:nono::deuk:
 

EdK

Forumguru
Hou rekening mee dat een net geboren spinnetje niet groter is dan één millimeter.
Dus het kleinste gaatje is groot genoeg om in je lamp te komen...
 

BBO

Senior Member
Ik kan nog eens proberen bij een dealer wat de reactie is. Maar de dealer waar ik hem gekocht heb, daar ben ik nooit op onderhoud gegaan. En de dealer is ondertussen ook overgenomen. En tijdens de garantie periode is hij ook bij twee verschillende dealers op onderhoud geweest. En eens de garantie gedaan ga ik naar een één man garage. Ik vrees dat er weinig dealers zullen staan springen om mij te helpen.
 

Monteurtje

Forumguru
Hier is een schrijven van. Weet zo niet of het specifiek model of periode is. Als je er niet uitkomt bij je dealer wil ik het ook wel voor je opzoeken. Moet ik even modeljaar weten. Of pb sturen met gegevens
 

BBO

Senior Member
Hier is een schrijven van. Weet zo niet of het specifiek model of periode is. Als je er niet uitkomt bij je dealer wil ik het ook wel voor je opzoeken. Moet ik even modeljaar weten. Of pb sturen met gegevens
Hij is van april 2016. Het was de eerste SIII combi die de dealer heeft verkocht. Levering was voorzien eind 2015/ begin 2016. Hij is er pas doorgekomen in april....
 

Antera

Donateur
Houd er rekening mee dat een koplamp nooit volledig is afgesloten er zit altijd beluchting in omdat er anders door warmte er druk kan ontstaan in de koplampen. Die beluchting is de manier om erin te komen
 

eriktv

Forumguru
Eruit wordt lastiger door die gaatjes natuurlijk :thumbsdown:. Zou je ze eruit kunnen krijgen met een opzetstukje op de stofzuiger? Ik heb toen eens van die dingen gekocht om bijv. de rommel rondom de autostoelen goed weg te kunnen krijgen. Misschien past dit door een lampgat of krijg je in ieder geval genoeg circulatie om de beestjes in beweging te krijgen.
 

Monteurtje

Forumguru
Bij de Kodiaq is er een schrijven van geweest. Ongedierte komt door ontluchtinggaatjes naar binnen. Vooral bij de unit in de achterklep. Daar moesten andere afdichtingen opgeplakt worden. Wat tussen de unit en de achterklep zit. Foam.

Oplossing unit eruit halen en eruit schudden of met luchtpistooltje proberen.
 
Bovenaan Onderaan