VIN specificatie

Frnsvdw

Senior Member
Hallo allen,

Kan iemand mij vertellen hoe je het VIN (Chassisnummer) kunt vertalen?
Heb een ingevoerde Octavia III en wil graag weten uit welk land deze komt.
Dit is mijn VIN: TMBJG7NE5E0xxxxxx
 

Frnsvdw

Senior Member
En als je het kenteken bij de rdw invoert?
Ik weet dat je dan de datum van eerste ingebruikname kunt zien, maar wellicht ook het land?
Anders zul je bij een dealer (die moet kunnen zien bij welke dealer de auto z'n onderhoud gehad heeft, toch?) of de fabriek moeten informeren.

Bij RDW kun je helaas niet meer zien dan de eerste toelating en de datum wanneer ingevoerd.
Wel alle andere gegevens wb motor, gewichten etc.
Zal morgen eens langs de dealer gaan.
 

EdZ

Donateur
Ik had bij mijn import Leon een keurige Zweedse handleiding + onderhoudsboekje. Dat zat er bij jou niet bij begrijp ik? Nog een mogelijkheid: als er een werkplaatsactie is uitgevoerd zit er misschien een sticker met garagestempel in je kofferbak bij het reservewiel.
 

Frnsvdw

Senior Member
Ik had bij mijn import Leon een keurige Zweedse handleiding + onderhoudsboekje. Dat zat er bij jou niet bij begrijp ik? Nog een mogelijkheid: als er een werkplaatsactie is uitgevoerd zit er misschien een sticker met garagestempel in je kofferbak bij het reservewiel.

Goede tip zal een gaan kijken :thumbsup:
 

Hakar

Donateur
Ik voerde mijn VIN op de gelinkte site in, en kreeg onder andere de volgende gegevens.

Basis informatie
Make
Skoda
Model Fabia
Model year 2005
Trim level Generation I
Vehicle class Subcompact Car
Vehicle type Passenger car
Manufactured in Czech Republic

VIN nummer goed ingevoerd op die site?
 

hemi24

Forumguru
Auto komt uit Tsjechië :deuk:

VIN gaat je verder niks vertellen voor welk land de auto geproduceerd is...

De optie sticker in de kofferbak, of vooraan in het serviceboekje geeft deze info wel.
Volgens mij is de code B31, voor voertuigen voor NL.
 
Laatst bewerkt:

Frnsvdw

Senior Member
Ik voerde mijn VIN op de gelinkte site in, en kreeg onder andere de volgende gegevens.

Basis informatie
Make
Skoda
Model Fabia
Model year 2005
Trim level Generation I
Vehicle class Subcompact Car
Vehicle type Passenger car
Manufactured in Czech Republic

VIN nummer goed ingevoerd op die site?

Jazeker, wat jij laat zien krijg ik ook te zien
 

Arjann

Forumguru
Beetje onzin, want het is al gegeven t/m de laatste 6 cijfers, dus wat wil je er behalve het volgnummer verder nog aan ontcijferen...

Sorry voor de in jouw ogen "onzin", ik probeer alleen iemand te helpen en kan alleen zoeken op volledig chassisnummer.
 

hemi24

Forumguru
Sorry voor de in jouw ogen "onzin", ik probeer alleen iemand te helpen en kan alleen zoeken op volledig chassisnummer.

Ben benieuwd wat er uit komt dan...
Tenzij je specifiek ergens naar deze unieke auto gaat zoeken, geven de laatste 6 cijfers je echt geen enkele informatie!

TMBJG7NE5E0xxxxxx :

Geproduceerd in Tsjechië
Merk Skoda
Combi, voorwielaangedreven, Rechtsverkeer
1.6 TDI 81kw
Airbagconfiguratie 7 (2front, 2side, 2window, 1knee)
Model Octavia III
Bouwjaar 2014
Fabriek : Mladá Boleslav
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Peter-036 : Kun je aan het VIN nummer niet aflezen, enkel achterwaarts zoeken, aan de hand van registraties.

Lijkt me eenvoudiger om eens in de papieren in het dashboardkastje te kijken!
 
Bovenaan Onderaan