Vieze, natte motorruimte

SuperbIV

Senior Member
Wordt bij jullie de motorruimte ook nat bij buien en vies doordat hier geen rubber zit? Of mis ik iets op die plek?
e226b2f1dfc22318cf6c1a5bd781c766.jpg
a54b8570569b60814397e587533f478d.jpg

hemi24

Forumguru
Lijkt me vrij logisch waarom daar geen rubber zit…

vooral na de winter is de motorruimte bij mijn Kodiaq wel smerig, maar nooit echt nat!

:arghh:

Okki

Forumguru
Bij het wassen van de auto altijd even schoonmaken. Vinden monteurs ook fijn .En voor jezelf ook geen vieze handen als je een keer de motorkap moet openen.

SuperbIV

Senior Member
Schoonmaken doe ik inderdaad bij iedere wasbeurt. Ben het van vorige autos alleen niet gewend dat er regen en vuil onder de motorkap door kon. Het is niet extreem of zo, maar genoeg om op te vallen.

@hemi24, waarom is dat logisch? Ze hadden nog iets kunnen ontwerpen achter de sluiting oid?

hemi24

Forumguru
@SuperbIV : in principe had dat gekund als de vorm van de motorkap daarop aangepast zou zijn, alleen zit je dan met een volume lucht wat nergens heen kan en voor dreunende geluiden kan zorgen bij hogere snelheden…

Dit zijn de kleinere dingen waarbij je verschillen ziet tussen Skoda en VW, of Audi.
Het verschil in prijs zit uiteindelijk ergens!

EdK

Forumguru
Vinden monteurs ook fijn
Lever hem juist altijd smerig in, kan ik na ophalen meteen zien of er inderdaad wat is gedaan.
Waar ze bezig zijn geweest is de auto dan opeens schoon...
En daarna rijden we naar de krastraat om de boel schoon te spuiten, want ja die schone plekken tussen t vuil dat smoelt toch niet...:koffie:

SuperbIV

Senior Member
Die zit er standaard al onder bij de Sup. Maar dat dicht de opening helaas niet af.

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Zag ik niet terug op je foto, vandaar de link

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan