Video Octavia (Engels)

rickske

Actief lid
Zo zie je maar dat kwaliteit zeker niet duur hoeft te zijn,dus rijders van duurdere merken jullie betalen allemaal te veel voor je auto en denk in het vervolg een keertje na als je een andere auto ga kopen,want een skoda is een zeer goede auto die de vergelijking met de duurdere merken zeker kan weerstaan.
 

KMA

Lid
dat puntje van lifeless steering moet ik toch wel toegeven. Maar goed, ik was het directe sturen van een seat leon sport gewend.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zo zie je maar dat kwaliteit zeker niet duur hoeft te zijn,dus rijders van duurdere merken jullie betalen allemaal te veel voor je auto en denk in het vervolg een keertje na als je een andere auto ga kopen,want een skoda is een zeer goede auto die de vergelijking met de duurdere merken zeker kan weerstaan.

[/ QUOTE ]

Dit vindt ik nou zo'n onzin! Keer op keer lees ik dit soort reacties van Skoda rijders. Nu ben ik zelf al bijna 2 jaar een zeer tevreden skoda-rijder. Dit neemt niet weg dat als mijn inkomen een stuk hoger lag en daarmee ook het leasebudget ik zeker een audi A4/BMW 3/Mercedes C o.i.d. zou rijden. Niet dat het nou beter is ofzo maar ik vind hem wel mooier. Auto kopen is nou eenmaal emotie en niet altijd een afweging om voor het minste geld het meeste te krijgen.

Ik vind dat we dat als Skodarijders gewoon moeten accepteren!
 

Potje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Auto kopen is nou eenmaal emotie en niet altijd een afweging om voor het minste geld het meeste te krijgen.

Ik vind dat we dat als Skodarijders gewoon moeten accepteren!

[/ QUOTE ]

Mee eens!

Maar ik vind de Octi II toevallig wel een mooie auto. Hier is design iets meer op de voorgrond gekomen maar niet leidend geweest.

Als ik de centjes had, had ik een V70 D5 genomen. Maar nooit een Audi, BMW of Mercedes. Dat vind ik nou weer zonde van de centen. Die premie ga ik niet betalen.
 

Erikje

Actief lid
ik rijd nu A4, ga straks naar Skoda. Ik kan met mijn leasevergoeding een kale A4 2.0tdi leasen: dezelfde motor in de zeer complete O2 eleg. (incl.10K acc en opties) kost me net zoveel. Dus bij mij is primair het een afweging tussen meer of minder comfort/compleetheid. Als ik meer te besteden had c.q. zou willen dan was het toch een A4 geworden. Waarom? Toch de branding/uitstraling denk ik. Maar met de Skoda sla je ook geen slecht figuur, althans: ik ben benieuwd hoe de blikken op de golfclub zijn...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
dat puntje van lifeless steering moet ik toch wel toegeven. Maar goed, ik was het directe sturen van een seat leon sport gewend.

[/ QUOTE ]

In de Leon zit toch dezelfde lifeless elektronisch geregelde stuurbekrachtiging als in de Octavia?

Misschien eerder een gewichtskwestie?
 

Jan_Hein

Actief lid
Even van het onderwerp af, maar in de Auto-review van deze week wordt een O2 getest samen met een BMW 318i Mazda sport 2.0 en Volkswagen Jetta 2.0.

De uitslag: ....... /forum/images/graemlins/cheer.gif /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />


In de Leon zit toch dezelfde lifeless elektronisch geregelde stuurbekrachtiging als in de Octavia?

Misschien eerder een gewichtskwestie?


[/ QUOTE ]

Of er dezelfde stuurbekrachtiging in zit durf ik niet te zeggen, de leon was van 2000. Hij was wel 100kg lichter (1214 tov 1325) en had en sportonderstel. Ik vind de O2 in zijn algemeenheid een tikkeltje te licht sturen en dan met name bij hoge snelheden. Het stuur zoekt niet zo sterk de rechtuitstand op maar blijft een beetje staan zoals je hem zet. Ik geloof dat deze gevoeligheid met de computer nog te regelen is maar zo erg vind ik het niet om daar mee te gaan experimenteren
 

Dutch4x4

Senior Member
Helemaal identiek zullen ze vanwege het generatieverschil niet zijn, maar de stuurbekrachtiging van de vorige generatie is nu ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ik kan ermee leven...

Je hebt wel gelijk dat de nieuwe Octavia lichter voelt. Misschien dat er is gekozen voor een andere standaardinstelling?
 

VEEJAY

Forumguru
De stuur van de o2 is adaptief aan de snelheid. Dat verklaard het lijkt me. Het valt niet electronisch aan te passen (heb ik me laten certellen door de dealert). Het kan wel bij de Fabia.
 

ougie

Forumguru
Heb mijn huiswerk goed gedaan, toen ik vier weken geleden overstapte van Subaru naar Skoda. Beide zijn bikkels, beide zijn trekpaarden, beide liggen prima op de weg,,,maar de Skoda heeft OOK diesel.
 

Wiseguy

Actief lid
blijft gewoon een goede auto. Maar inderdaad, als ik echt zou mogen kiezen dan zou het denk ik wel een audi worden.... een A6 is om je vingers bij af te likken.... Blijft natuurlijk wel een enorme bak met geld, maar als dat er toch niet toe zou doen.... /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/grin.gif Helaas is bij ons het leasebudget voor iedereen gelijk.... dus ik zou zelf gewoon meer moeten gaan betalen.... en dat heb ik er dan weer niet voor over.... nu kan ik al een heerlijke en geweldige auto rijden voor veel minder geld.... dus dan is mijn keuze ook zeer gemakkelijk te verklaren nietwaar? /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan