Vibratie in rond deur bijrijderskant…brandstofleiding?

haassie

Forumguru
Heb eigenlijk altijd in D gereden en sinds kort een beetje met de flippers aan het stuur gespeeld. Hierdoor kom je iets hoger in toeren. Normaal rustig rijden schakelt de bak rond 2000 toeren. Rond de 2400 toeren in manuele stand gaat er iets trillen (hoogfrequent) rond de rechter voordeur….beetje zitten Google-en en op YT zijn er video’s met precies hetzelfde euvel. Het zouden brandstofleidingen zijn die door een chassisbalkk lopen. Een beetje spons ertussen proppen zou de oplossing zijn. Zijn er mensen die dit wel eens gedaan hebben? moet dan de bodemplaat er af?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik kan me herinneren dat Corné er iets over schreef, lang geleden.
In dit (heel grote ~2500 berichten) topic:
Misschien staat er ook nog iets over dat probleem in de 'Bibliotheek'?
 

haassie

Forumguru
Had al gezocht en wel wat gevonden maar niet over hoe…moet de auto op een brug of volstaat opkrikken…moet de kunststof plaat er helemaal af…
 

EdK

Forumguru
Tsja op een brug werkt natuurlijk stukken makkelijker en zie je meteen de rest van de onderkant wagen.
Op krik gaat ook maar is behelpen en lig je lekker op de koude / natte grond
 

haassie

Forumguru
Vandaag om een onderhoudsbaseline te hebben op deze auto, verse olie/filter/bougies, en auto op de brug.
Bodemplaat verwijderd onder de auto waarbij de twee leidingen duidelijk los lagen in de chassis balk/tunnel. Een partij schuim uit een oud kussen van een bankstel van de garage eigenaar in de koker gepropt in meerdere gaten zodat de leidingen niet meer los liggen. Eerste indruk lijkt OK, trilling is weg....deze zou ik nooit hebben gevonden zonder het advies van "the average guy on the internet" omdat het geluid echt uit de deur leek te komen.....soms vraag je je echt af of de hersens van ontwerpers wel werken buiten het uiterlijk design van een auto....


vanaf ongeveer 50s...
 
Bovenaan Onderaan