[VERZOEK] foto's van Ivory interieur

vrucht

Lid
Dit weekend bij de dealer geweest om mijn nieuwe auto uit te zoeken.
Ik wil graag een ivory interieur, maar samen met kids wordt dit afgeraden. Daardoor zaal ik later de bekleding vervangen voor leer.

Helaas kan de dealer mij niet vertellen hoe en welke onderdelen van de auto in ivory worden geleverd.

Kan iemand voor mij 3 foto's maken?
Kofferbak
achterbank
en voorstoelen?

Ik vind het raar dat de dealer niet kan vertellen of de kofferbak ook ivory is! samen met een duitse herder is dat geen goeie "combi" ;))
 

Wasmachineman

Forumguru
images


Hallo Vrucht,

Als je een beetje op Google Afbeeldingen kijkt en je tikt wat zoektermen (Octavia Ivory Interieur) in komt dit op je scherm onder andere! Succes met plaatjes zoeken....
 

flip

Lid
Ik kan je dit kleur zeker afraden. M'n dochter heeft dit in haar wagen, en in no time zit het onder de vlekken die maar niet meer uit willen. Ik vind de kunststoffen delen in dit kleur trouwens heel goedkoop uitzien.
 

Wasmachineman

Forumguru
In Almere staat een Octavia hatchback in Ivory volgens mij. Moet je die eens bellen morgen? Die Octavia heeft een ivory interieur maar met zwarte sportstoelen erin. Aparte combinatie maar dan weten ze wel welke je bedoelt!
 

LenK

Forumguru
Bij de achterbank is het hetzelfde als bij de voorstoelen op de foto.
Bij de kofferbak is het enige ivory, het afdekzeil. De rest -bodem en de zijkanten- is voorzien van het bekende grijze tapijt.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Negatief advies

Hallo,

Ik heb ook een Ivory interieur. Het is mijn eerste en laatste.
Bij aankoop van de auto ontzettend getwijveld... het is gewoon mooier als een zwart interieur en dus toch gekozen.

Nu heb ik nog stoffen bekleding. Denk dat leer al een heel stuk beter is. Vooral voor de stoelen. Daar komen de meeste vlekken in voor. Een schone waterdruppel geeft al kringen in de bekleding. Heb nu dus al 2 keer de zittingen schoongemaakt. Het is dus wel een stuk schoner als zwarte bekleding.. Dat heb ik bij mijn vorige auto in 5 jaar tijd alleen maar met de stofzuiger afgenomen... De vlekken zag je toch niet...

Momenteel is de gezins situatie nog zonder kinderen (met 2 maanden is dat anders:D en geen hond.

Grt.

Peter
 

LenK

Forumguru
Als je er rekening mee houdt kun je lang genieten van je ivory interieur.
Het ziet er mss eerder vies uit maar daar staat ook tegenover dat het er veel chiquer uitziet dan zo'n "darkroom".

En vieze monteurtjes hebben bij een zwart interieur nog genoeg om te besmeuren (raamstijlen, hemelbekleding). Bij een licht interieur houden ze daar mss meer rekening mee.

Bij mijn garage is er een medewerker die in schone kleren rond loopt die de auto's in en uit de werkplaats rijdt.
 

EdK

Forumguru
Bij sommige dealers gaat er een plastic hoes overheen, die pas nadat de wagen is geparkeerd met gereedmelding er af gaat.
 

Captain Hook

Forumguru
Op deze link:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/longtermtests/42814/skoda_superb.html
is ook wat 'verheugende' info over een ivory interieur te lezen.
Well, with hindsight, the ivory interior trim was a bad idea. Although it made the cabin bright and airy, it didn't take well to dirty boots and the occasional DIY project. If you've got kids and are thinking about ordering a Superb, go for dark trim. Either that or buy shares in an upholstery cleaning firm.

Vooral met een vochtige spijkerbroek blijkt niet zo'n goed idee te zijn:
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-i-forum/27411-sitzreinigung-ivory-beige/

:koffie:
 

Captain Hook

Forumguru
Bij sommige dealers gaat er een plastic hoes overheen
Dat doen ze overal wel.
Maar zwarte handjes op het stuur zie je niet (want het stuur is ook zwart). Alleen voel je en merk je later dat je ook gore handen krijgt. :biggthumpdown:

Hoe vaak ik al niet (bij diverse merken/garages) opmerkingen gemaakt heb op van die handafdrukken aan de binnenzijde van de A en B stijl (want de bovenzijde hiervan is vrijwel altijd een lichte kleur. Dat is ook schering en inslag. :(
 

EdK

Forumguru
smerige handafdrukken etc ben ik tot heden verschoond gebleven bij de dealers.
Ook mbt het stuur heb ik nooit ondervonden dat na ophalen en terugrijden naar huis dat ik vettig aanvoelende handen had

Maar misschien dat het ook komt doordat mijn RR nu al de combinatie heeft van donker dasboard en de crémekleur kunststof aan onderkant en stijlen, en dat de monteurs denken van voorzichtig aan anders sta ik me zometeen een versuffing te poetsen !!

Of komt het doordat het een familiebedrijf is en men een andere insteek binnen het bedrijf heeft ?

Als ik bij klanten zelf bezig ben dan hou ik ook rekening ermee dat ik soms smerig ben, en als ik dan binnenshuis voor koffie uitgenodigd wordt dan trek ik mijn werkschoenen met vuil ook netjes voor de deur uit !
Want ikzelf zou dit ook zeer op prijs stellen.
En als we een wasmachine ombouwen die vanaf fabriek komt dan zitten er ook vette vingers van het werken op, maar dan gaat er wel een poetslap overheen zodat de machine weer als nieuw naar de klant gaat met een betaalsysteem van onze firma erop.

Ik vind het namelijk geen visitekaartje voor het bedrijf als hij de machine ontvangt met gore vette vingerafdrukken erop.

Dus het is mijn inziens een emntalteitskwestie van monteur en bedrijfsmentaliteit hoe men omgaat met een ander zijn spullen.
En indien dit niet naar jou of mijn zin gaat moet je ( ik ) dit kenbaar maken bij het bedrijf.
 

LenK

Forumguru
Hoe ze een auto netjes houden zie je in de productie. Dan zitten er op de delen die bekrast of vervuild kunnen raken steevast afdekkingen of beschemhoezen.
 

andrehj

Forumguru
Op deze link:
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/longtermtests/42814/skoda_superb.html
is ook wat 'verheugende' info over een ivory interieur te lezen.Vooral met een vochtige spijkerbroek blijkt niet zo'n goed idee te zijn:


Volgens mij moet de conclusie zijn dat Ivory wel kan, maar dan alleen als leer, omdat dat beter te reinigen is en makkelijker schoon te maken, maar misschien dat iemand met Ivory-leer ervaring hier op kan reageren?
 

Darkside

Forumguru
Ik ben ook heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Vindt het al jaren erg mooi, maar nooit de mogelijkheid gehad om het te kiezen. Nu dan uiteindelijk toch voor gekozen.
Eens kijken of het een eens maar nooit meer ervaring wordt.
 
Bovenaan Onderaan