Verwijderen type aanduiding

jeroen88

Actief lid
Forum leden,

Weet niet of dit het juiste deel is maar toch mijn vraag.
Kan het namelijk nergens goed vinden.

Hoe kan je het beste de type aanduiding verwijderen van de lak van je auto?
Je kan de embleemen erzo aftrekken maar er blijft een heel klein beetje kleef achter. Hoe krijg je dat het beste weg.

Groet jeroen
 

Canon-Eye

Forumguru
Eerst het embleem verwijderen door er met een visdraadje achterlangs te "zagen" nadat je de boel met een haardroger een beetje warmgestookt hebt. Zo minimaliseer je de achterblijvende lijmresten. En die kun je verwijderen met wat oplosmiddel: thinner, wasbenzine, terpentine - net wat je bij de hand hebt. Kwastenreiniger (Hema!) zal 't ook wel doen trouwens.
 

jeroen88

Actief lid
De resten zijn ook minimaal. Vroeg me alleen af hoe ik dat laaste beetje kon verwijderen. Maar kan dat geen kwaad op de lak? neem aan daarna ff in de was ofzo zetten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die lak lost heus niet meteen op hoor, maar de was die er eventueel op zit is wel weg. Dus inderdaad even opnieuw poetsen...
 

jeroen88

Actief lid
Heb geeneens thinner in huis.
Gaat ook een heel klein beetje wasbenzine worden gaat om een logo van 6x2 cm. Dus minimaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

machlo

Forumguru
Heb geeneens thinner in huis.
Gaat ook een heel klein beetje wasbenzine worden gaat om een logo van 6x2 cm. Dus minimaal.

Wat bij mij laatst ook goed werkte was de restjes gewoon met je vinger eraf wrijven, eroverheen wrijven........klinkt bizar, maar door eroverheen te wrijven neemt hij steeds meer andere restjes mee die aan de lijm blijven plakken. Daarna alleen nog maar met wasbenzine de “afdruk” verwijderen....:) (ik weet ff niet hoe ik het anders moet uitleggen...werkte bij mij goed)
 

jeroen88

Actief lid
Heb het idd ook zo gedaan als @machlo zegt. Scheelt ook dat de stickers er nog maar een paar dagen opzaten.
Auto is namelijk gistere afgeleverd.:D
 

CDK

Forumguru
Zeker geen thinner gebruiken! Wasbenzine is ideaal, liefst daarna wel wat wax aanbrengen op de schrale lak...
 
Bovenaan Onderaan