Verwijderen rooster center speaker op dashboard

Frankie

Actief lid
Hallo,

Heeft iemand al succesvol (dus zonder, veel, schade) het rooster boven de center speaker in de Karoq losgemaakt?
Er zit in mijn dashboard een rammel en het klinkt als een losse schroef. Het geluid komt vrijwel zeker vanuit het midden bovenop.
Het geluid is er bij sommige ritten niet, maar zodra je dan over bv. een richel rijdt lijkt de rammel "los te schieten" en blijft deze gedurende de hele rit hoorbaar.

Dus mijn doel is om het rooster weg te nemen en te kijken of daar iets te zien is wat los zit.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Groeten, Frank
 

Frankie

Actief lid
Probleem is dat "het geluid" ;) zich niet altijd manifesteert.
Ben bij dealer geweest, mede voor dit, maar toen was mijn auto muisstil...
Als ik dat rooster kan wegnemen en het geluid komt terug heb ik sneller gehoord waar t mogelijk vandaan komt.

Dus als iemand alsnog tips heeft, graag!!
 

Frankie

Actief lid
Dank je voor de tip Antera.
Ik kan echter geen Etka vinden over onderdelen van de Karoq. Heb iet heel lang gezocht ;)
 

Witte Yeti

Actief lid
Probleem is dat "het geluid" ;) zich niet altijd manifesteert.
Ben bij dealer geweest, mede voor dit, maar toen was mijn auto muisstil...
Als ik dat rooster kan wegnemen en het geluid komt terug heb ik sneller gehoord waar t mogelijk vandaan komt.

Dus als iemand alsnog tips heeft, graag!!
Misschien kan dit je helpen (zie foto) IMG_0026.PNG
 

Frankie

Actief lid
beste mensen,

weet iemand waar ik iets kan vinden als die dismantling wegde 3409?
Misschien zelfs een standaard iets uit de bouwmarkt. Heb verschillende zaken online gezien, maar heb nog geen goed beeld wat erbij in de buurt komt.
Liefst niet van ebay of alie (levering duurt dan ws weer weken).
Andere fabrikanten zullen zoiets toch ook wel gebruiken?

Groeten, Frank
 

Frankie

Actief lid
Heb net een setje via een online shop besteld. Zit niet specifiek de 3409 in, maar wel 11 delig en enkelen die erop lijken.
Ben benieuwd ;)
 

Frankie

Actief lid
Rooster is er inmiddels af. Geen schade gelukkig :-)
Jammer genoeg lijkt het deel waarin de centerspeaker vastzit iets wat je niet zomaar kan wegnemen.
Dus dieper kijken waar rammel van komt is al beter maar zal lastig blijven.
Ook raar, er zitten 2 uitsparingen in frame onder het rooster, maar bij ons zit alleen links een kleine speaker. Rechts ook een uitsparing, maar dat is leeg.
Zodra ik tijd heb een een chauffeur ga ik rijden om te zien of we kunnen achterhalen wie de klopgeest is ;)
 

Frankie

Actief lid
OMG - het rammel mysterie is opgelost. Een collega van me reed deze week mee en luisterde in het geopende centerspeaker gedeelte. Toen zei hij opeens "lijkt wel alsof het geluid van boven komt" zonder daar verder naar te kijken.
Later die dag reed ik naar de vrouw en rammelde de auto er weer vrolijk op los. Toen greep ik zomaar eens naar de binnenspiegel en warempel, de rammel verdween. Blijkt dus gewoon het voorste kapje om de spiegel (heb alleen wis sensor versie).
Het geluid wordt zo weerkaatst dat het echt leek van onder te komen.
Mijn vriendin en ik waren beide zowel opgelucht als gefrustreerd omdat we dit niet eerder ontdekt hebben.
Bezoek aan de dealer een dag later voor gekraak in vooras leerde me dat het 'eerder voorgekomen probleem' bleek te zijn.. :nailbiting: Als jullie zoiets dus een meemaken, voel eerst maar aan de behuizing van de spiegel op de ruit.
Centerspeaker rooster zit er dus weer op en het interieur demontage setje heb ik hopelijk voorlopig niet nodig... ;)
 

Okki

Donateur
Ik moest meteen aan een filmpje denken.....òh....die heb ik ergens anders al gepost..

Maar fijn dat het opgelost is....met die stille auto's van tegenwoordig hoor je alles...en daar kunnen we niet meer tegen (weet ik uit ervaring)
 
Bovenaan Onderaan