Verwijderen hoofdsteunen voorstoelen en zitting achterbank Kamiq 2022 ivm aanbrengen stoelhoezen.

In mijn nieuwe Kamiq wil ik stoelhoezen plaatsen om de originele bekleding te beschermen ( ik leef bijna in mijn auto). Voor de rugleuning van de voorstoelen moeten mijn hoofdsteunen er af. Nu blijken de metalen pinnen vast te zitten in de stoel en schuiven de steunen daar overheen. Helaas tot aan de hoogste stand maar niet verder. De achtersteunen zijn wel met pin en al te verwijderen. Heeft iemand enig idee hoe ik de hoofdsteunen van de pinnen of de pinnen uit de rugleuning kan krijgen?
Ook scheelt het veel werk als de zitting van de achterbank verwijderd kan worden om de hoes aan te brengen. De voorkant kan ik los klikken. Weet iemand hoe ik de achterzijde los krijg? Alvast bedankt voor de tips en ik hoor het graag als er aanvullende info nodig is.
 

Japanese Power

Donateur
Ok, ok, off-topic, en ik wil niet lelijk doen en het is ook geen antwoord op je vraag maar waarom zou je in vredesnaam stoelhoezen over nieuwe originele bekleding doen? Ja, om te beschermen maar ik kan hier met m'n pet niet bij. Maar goed, het is jouw auto en hopelijk komen er nuttigere tips op dan de mijne. Moest wel direct aan deze dame denken...

 
Inderdaad off-topic en geen antwoord. Al geef je wel antwoord op je eigen vraag. Misschien is een andere pet kopen een optie? Wel een leuk filmpje trouwens
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Maar goed straks heb je doorgezakte stoelen met splinter nieuwe bekleding.....
Tsja t heeft wel wat.... :koffie:

En wat betreft die hoofdsteunen los krijgen, het moet een truukje zijn met die ontgrendel schijfjes.
Maar een goede dealer moet dit zeker weten en kunnen voordoen.
En indien er een tool voor is dan kan hij ze allen even loshalen voor je.
En kunnen ze je ook meteen vertellen mbt de bank
 
@EdK Dank voor je reactie. Schone bekleding oogt altijd beter bij verkoop en je wil niet weten wat voor bende ik regelmatig in de auto heb. Vandaar.
Maar het idee van contact met de dealer was mijn volgende stap. Ik had gehoopt hier sneller iemand te vinden met de gouden tip. Helaas maar toch bedankt. Wie weet wat we hier in de toekomst nog van elkaar kunnen leren.
 
Pfffff. Ik heb me helemaal suf gegoogeld maar zo zie je wat de juiste zoekterm kan doen. Ik heb het meteen even geprobeerd en het werkt. Ik had al flink rond gevoeld maar niet op die plek en ook niet zo diep in de bekleding. Thanks @hemi24 . Scheelt weer een ritje naar de dealer. Top
 

EdK

Forumguru
wil niet weten wat voor bende ik regelmatig in de auto heb.
Nou mijn en van vele collega hun wagens zitten in algemeen ook onder de modder etc
Dan doe ik veel onderhoud / storingen aan pompen in hoogseizoen en daar gaat oliehoudend water of strontwater doorheen.
En ja daar kom je niet altijd ongeschonden onderuit !
Maar we verbazen ons elke keer weer als een wagen die vervangen word en naar poetsbedrijf gaat en hoe hij terugkomt....
Geheel weer schoon en geen enkel werkluchtje meer aanwezig
Dus ja ene kant begrijp ik je punt van de hoezen, maar andere kant heb ik zoiets van so be it het autoclean bedrijf reinigd het allemaal wel weer....
 
Bovenaan Onderaan