Verwijderen chromen strip Octavia III FL uit voorbumper

Lancia Stratos

Nieuw lid
Over 2 weken wordt door een schadebedrijfje de zwarte grilleomlijsting geplaatst.
Ik vroeg me echter af of de chromen rand onderaan de voorbumper makkelijk verwijderd kan worden? Dat oogt net wat strakker. Alleen: ziet dat eruit na verwijdering? Of is die chromen strip alleen maar geklemd?
 

JeSko

Forumguru
Die strip zit verlijmd dacht ik op het zwarte gedeelte, ze wegnemen gaat niet mooi zijn. Heb ze destijds bij m'n Superb High gloss black gewrapped.
 

serum

Senior Member
Ik heb recent een chromen strip geplaatst en de oude onderdelen weggegooid (bijzonder graag gedaan). Je kan ze niet verwijderen, dan zit je met gaatjes/sleufjes/bevestigingsogen (zijn niet verlijmd, maar zitten op de plek met klikvingers) in het grijs/zwarte kunststof. Het rooster waar ze opgeklikt zitten verschilt van de standaard zwarte plastic versie. Om ze helemaal conform het garagehandboek te vervangen moet je de bumper demonteren. Met doorzettingsvermogen, geduld en marginaal technisch inzicht is het zonder demontage te doen. (Is het wel handig om een los rooster ernaast te hebben om te kunnen spieken waar de bevestigingspunten zitten).
 

JeSko

Forumguru
Gewoon zelf doen, haardroger, beetje 3 m folie op zo'n smal rolletje, een scherp breekmes, ontvetter en wat geduld. Meer heb je niet nodig, is echt niet moeilijk om dit te wrappen. Je folie in het midden van de strip "vast" leggen, en van het midden uit naar boven en onder strijken met bv een oude bankpas, of met je vingers het materiaal rustig erop duwen. Zorgen dat je genoeg folie over hebt langs onder en boven opdat je deze af moet snijden in de vouw waar de strip op het plastic zit. Niet te hard duwen en het mes het werk laten doen.

1708359684278.png

 

Lancia Stratos

Nieuw lid
Gisteren ook mijn zwarte grille omlijsting laten plaatsen bij de lokale spuiter voor €50,-. Nu nog die 3M tape bestellen en wrappen en dan is mijn Octavia helemaal af en heeft dan een soort VRS line. De chromen omlijsting is er trouwens heel afgekomen en staat nu op MP.
Oct 18.jpg
 
Bovenaan Onderaan