Verwarmingsprobleem

Bigfoot1

Nieuw lid
Hallo mede Yeti rijders,
ik wordt plotseling met het volgende probleem geconfronteerd, mijn verwarming-koeling is totaal van slag.
Als ik de regelknop op 18 gr. zet dan wordt het warm, zet ik hem op bijv. 22gr. en hoger blijft hij koud.
Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit is op te lossen.
b.v.d.
 

Antera

Donateur
Vermoedelijk je regelklep van koud/warm defect. lees hem eens uit dan word je snel wijzer vrees ik
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Ja dat is het zeker, wel trof ik onder het dashboard een losse rode draad aan die richting bediening paneeltje gaat, er loopt ook een zwarte draad naar richting dit paneeltje of dit hier mee te maken kan hebben
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Ik neem aan met een uitleesapparaat die geschikt is ook voor VAG auto was bij de plaatselijke Vakgarage.
Er is getest op het verwarmingssysteem er werden geen storingen o.i.d vastgesteld.
 

VAG-man

Forumguru
Ja dat zou je zeggen.

Bedieningspaneel dan maar demonteren? Jan nooit veel werk zijn. Niet met een schroevendraaier, maar met een nylon wippertje. Misschien dat een nylon fietsen bandenlichter volstaat.
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Gaan we zeker doen, wat denk je zou die vrijhangende stroomdraad er mee te maken kunnen hebben bijv. via een thermostaat.
Ik hou jullie op de hoogte, al vast bedankt
 

EdK

Forumguru
Om bedieningspaneel los te krijgen moet je volgens mij eerst een afdekrand lichten met kunststof lepels en dan komen er een 4 tal torxschroeven tevoorschijn die je los draait waarna je het bedieningspaneel van de verwarming naar voren kunt halen.
 

VAG-man

Forumguru
Gaan we zeker doen, wat denk je zou die vrijhangende stroomdraad er mee te maken kunnen hebben bijv. via een thermostaat.
Ik hou jullie op de hoogte, al vast bedankt

Lijkt mij raar dat die loshangende draad daarmee te maken heeft. Als het een plus is kun je eerst gaan meten met een multimeter of er spanning op staat.
 

EdK

Forumguru
Maar goed een loshangende draad is ook niet zoals het hoort !
Dus hoop maar dat er geen spaghetti geknoei tevoorschijn komt zodra paneel los is
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Nee hoor heb maar 1 losse draad aangetroffen, vandaar dat ik ook aan deze mogelijkheid begon te denken!
 

ertromp

Forumguru
Waarschijnlijk is dat uitlees apparaat bij jouw vakgarage een universeel OBD uitlees apparaat. daar lees je geen specifieke foutcodes van je climatronic mee uit
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Oei! dat zou natuurlijk ook kunnen dat weet ik zo ook niet zij gaven aan dat ze alle merken uit kunnen lezen
 

ertromp

Forumguru
Dat kan inderdaad maar niet specifiek je climatronic helaas daar heb je VAG specifieke apparatuur of VCDS/VCP voor nodig en gegarandeerd dat je vakgarage dat niet heeft
 

Antera

Donateur
Losse draad had zeker voor een storing gezorgd. Dus misschien toch langs de dealer of iemand met een van bovenstaande software voor meer duidelijkheid.
 

Monteurtje

Forumguru
Heb je een climatronic, Links en rechts apart te regelen? Ik heb soortgelijks keer gehad bij een Yeti. Links en rechts zelfde temperatuur ingesteld. Maar de uitstroom temperatuur verschilde. Alle kleppen gecontroleerd, basisafstelling e.d.
Hielp niks. Toen meetwaarden uitgelezen en kwam de oorzaak naar boven. Een uitstroomtemperatuursensor was defect en gaf een uiterste waarde aan. Deze werd niet als storing opgeslagen. Waarschijnlijk was die op het randje. Misschien heb je er wat aan.
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Wie kan mij duidelijk maken waar ik die stelmotor kan vinden

Ik heb geen climatronic
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan