Verwarmbare voorruit vervangen.

Stevala

Actief lid
Tijdens de krokus vakantie een steen in de voorruit gekregen waardoor een hele barst loopt vanaf de linker zijkant tot midden de voorruit. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een verwarmbare voorruit? Kwestie van zaken waar men op moet letten (sensoren enz...), opnieuw calibreren? Ik zou het laten uitvoeren door een skoda garage., zo is het normaliter een originele skoda voorruit en niet via carglass (staat andere stempel op) Vervanging zal in België gebeuren.
 

leon-cupra

Forumguru
Aangezien je het bij een Skoda garage laat doen , zullen zij wel weten wat te doen zeker?
Grote kans ook dat de Skoda garage het niet zelf doet maar iemand van Carglass laat komen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Thijs4motion

Forumguru
snap de zorgen niet helemaal.
maar waar je het ook laat doen je krijgt garantie,
dus als er iets niet goed werkt kun je gewoon terug
verwarmd of niet het is niet anders dan de standaard ruit.
 

hemi24

Forumguru
Trouwens een ruit van de Carglass staat geen andere stempel op, er staat enkel geen Skoda logo op…
 

leon-cupra

Forumguru
Je kan trouwens ook aan Carglass vragen om een originele ruit te plaatsen . Enigste verschil is dat verzekeringsmaatschappijen dan vb niet alle kosten dekken(zal mss wel verschillen naargelang verzekeringsmaatschappij)
 

EdK

Forumguru
Vanwaar de angst dat fout gaat ?
JE bent er zelf bij !
Als jij maar van te voren even meld van dat er ruitverwarming inzit, eventueel antenne's en dat bij de spiegel er nog wat sensoren zitten dan moeten zij de juiste raam toch wel bestellen en plaatsen.
Is dit dan niet gebeurd dan mogen ze kosteloos voor jou het nog een keer gaan proberen en nu met de juiste ruit.

Aan jou alleen als nieuwe ruit is geplaatst om alles te controleren, dus doet de ruitverwarming het weer etc
Kom je daar een half jaar later mee, dan kan ik me voorstellen dat je een antwoord krijgt in trant van dat dit niet door hun is gekomen want dat men dit heeft gecontroleerd toen.
Maw na reparatie dan krijg je nog een rekening voorgeschoteld
 

dirkie996

Forumguru
Wie de ruit plaatst, speelt niet zo nauw, zolang 't maar 'n originele Skoda-ruit betreft. Fabeltje of niet, maar door 'n imitatieruit te gebruiken, werkte bij mij de camera voor grootlicht niet meer. Alles geprobeerd en geregeld, maar enige oplossing die werkte, was de ruit vervangen door 'n originele. Dus 2 voorruiten in 10 dagen geplaatst. Gelukkig alles opgelost, zonder enige schade toe te brengen.
 
Bovenaan Onderaan