Vervelende tik/rammel bij gordel

Ik heb sinds een tijdje een hele irritante tik/ rammel. Deze lijkt bij de deurstijl op de plek waar de gordelspanner aan de bestuurderszijde zit te komen. Het is vooral goed hoorbaar bij drempels en hobbelige wegen. Het is alsof er daar binnen iets los zit.

Ik ben er mee naar de dealer geweest en zij zeggen iets gedaan te hebben met het deurslot waarna het verholpen zou zijn..echter zit de rammel er nog steeds.

Iemand die dit probleem herkent en mogelijk weet waar ik het moet zoeken?

Skoda fabia combi 2018
 

tim_j

Senior Member
Herkenbare reactie van de dealer. Heb je niets aan. Veranderd het ook als je de gordel aanspant met de hand zodra het rammelt? Niks stuitert er in het deurvak?
 
Nee, spannen ontspannen van de gordel helpt niet. Alle vakjes leeg gehaald om dat uit te sluiten. Als ik tijdens het rijden mijn oor op het gedeelte houd waar de gordel uitkomt, dan hoor ik duidelijk dat het daar vandaan komt. Dealer zegt een uitgebreide testrit gemaak te hebben, echter heb ik een tracker in de auto en weet ik wel beter...

Ik weet ook niet hoeveel werk het is om het interieur deel bij de gordel zelf weg te halen?
 

DKS

Nieuw lid
Herkenbaar geluid.
Zelf in het bezit van een fabia combi 2020 60dkm, en een fabia hatchback 2019 40dkm. Beide auto´s hebben dat `krakende`geluid.
 

EdK

Forumguru
Mooi toch !!??
Als je het dan bij het ene weet op te lossen weet je wat je bij de andere ook moet doen..... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan