Vervanging parkeer sensor achter

Jasper1980

Nieuw lid
Hallo allemaal, 1 van mijn parkeersensoren achter is kapot en daardoor werkt heel het systeem niet meer. Lange piep wanneer ik hem in achteruit zet. Mijn garage zegt dat de hele bumper eraf moet om deze ene sensor te vervangen. Weet iemand of dit correct is of dat het op een eenvoudigere wijze kan? Het betreft een Octavia combi uit 2005. Dank alvast
 

Japanese Power

Donateur
Zijn het af fabriek sensoren of achteraf ingebouwde? Wellicht kun je een foto’tje plaatsen van desbetreffende sensor.

Maar dat de bumper er in zijn geheel afmoet is niet raar. Je hebt ook zoiets als bedrading die gekoppeld moet worden en de sensor zal ook aan de binnenzijde geklikt zitten. Anders kun je de sensoren er zo uit wippen aan de buitenzijde.
 

ertromp

Forumguru
De hele bumper er af is onnodig. Je kunt nl de onderste afdekking er af halen en dan zijn de sensoren bereikbaar. Die sensoren zitten geklikt via de achterkant. Desnoods even je wagen opkrikken aan de achterkant dan kun je e.e.a. beter zien
 

Maggy

Forumguru
@ertromp dat heb ik ook eens geprobeerd, maar bij mij zat de trekhaakconstructie ernstig in de weg... bumper er af was makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan