Vervangen koppelingsplaten: inschatting tijd, kosten en de rest

PizzaPieter

Donateur
Binnenkort gaat mn schoonvader de koppeling nog eens controleren i.c.m. een beurtje.

Stel nou dat de koppelingsplaten vervangen moeten worden....kunnen jullie dan inschatten wat de kosten zijn aan onderdelen, hoeveel tijd t kost en welke andere werkzaamheden handig zijn om te combineren?

Betreft een 1.4 TSi ACT met 210.000km met een CZEA motor

hemi24

Forumguru
Reken een dag, die beste man is ook niet meer de jongste... ;)

Tik je onderdelen af voor inkoopsprijs, of tegen de commerciële verkoop- en/of pakketprijzen?

Ik zou zelf rekening houden met iets tussen de 650 en 1300 euro.

PizzaPieter

Donateur
Kan zijn dat we de Seat binnen paar maanden inruilen, maar kan zomaar zijn dat ik er in wil investeren en hem goeie beurt wil geven

Arjan1985

Forumguru
@PizzaPieter Maar komt hij nu heel laat op? Slipt de koppeling al? Ik vraag me dit af omdat ik bij de Fabia 1 en O3FL met beide 260000 km ook al een jaar denk wanneer gaat het gebeuren maar vooralsnog komt het wel heel laat op maar geen slippen. Wel zingen in z’n 6.

Je vroeg wat wellicht handig is kwa combi. Ik dacht aan wellicht nieuw motor steunen omdat eea toch wordt opgetild/losgehaald? Nieuwe bakolie?

PizzaPieter

Donateur
Hij ruikt wat naar slippende koppeling sinds hij terug is van vakantie via schadetransport.

Toen ik de caravan ophaalde vorige week rook ik het weer sinds tijden en toen ik afgelopen week een parkeergarage uitreed ook.

Kan ook zijn dat bij iets slippende koppeling die geur weer even 'geactiveerd' wordt óf dat hij aan het einde is

Wat bedoel je trouwens met'zingen'?

Arjan1985

Forumguru
Ah dat is wel een indicatie ben benieuwd naar het evt. vervolg.
In z’n 6 vanaf 2500 rpm beetje zelfde geluid als dat je achteruit rijd. Maar dan veel zachter maar wel irriterend. Linear toenemend (of afnemend) gelijk met RPM.

Bovenaan Onderaan