Columbus Vervangen HD in Columbus (RNS510)

rampie

Senior Member
Heren,

heeft er iemand ervaring met het vervangen van een HDD in een columbus?

Is dit te doen? welke gevaren zitten er achter verscholen?

Alvast bedankt.
 

rampie

Senior Member
Inderdaad, vroeg me af of iemand hier al ervaringen mee had en wat jullie oordelen waren :)
 

Noord26

Forumguru
Buitenkant is voorzien van een sticker-seal. Je kan hem niet open maken zonder dat te verbreken en elke vorm van garantie komt dan ook te vervallen.
 

rampie

Senior Member
Grotere inbouwen. Volgens mij ligt het probleem aan de grootte dat de mappen er niet op willen
 

LdN

Forumguru
De genoemde link met de beschrijving en het er ook aangekoppelde draadje om de HD opnieuw te partitioneren
slaat op de "oude" columbus (RNS510) en gaat niet op voor de huidige columbus in de O3, dat is bij VW de discover pro voor b.v. de golf 7.
 
Laatst bewerkt:

Baphi

Forumguru
Klopt, volgens mij (maar weet dat niet zeker) gaat er een pata schijf in een geen sata dus de keuze is ook veel beperkter. Lijkt me wel wezenlijk schelen in snelheid als er een ssd in zou zitten ipv een hdd...
 

rampie

Senior Member
Nice, maar heb gezien de huidige ontwikkelingen geen zin om de Columbus open te gooien en kans hebben op een defect.

Bedankt voor de info en Wie weet smijt ik hem wel eens open. Dan laat ik het jullie wel weten hoe alles verloopt :)
 

RogerS

Forumguru
Volgens enkele berichten zou de snelheidswinst van de SSD in de Columbus in de praktijk ook nog tegenvallen.
Ik zou het alleen doen indien de harddisk van je huidige Columbus defect is.
 
Bovenaan Onderaan