Robbie
Lid
Na ontzettend veel plezier te hebben gehad in onze Fabia uit 2001 (5 jaar in ons bezit geweest) en inmiddel 195.000 km op de teller was het tijd geworden om deze in te ruilen voor een nieuwere auto.
Afgelopen zaterdag naar de dealer in Veldhoven gegaan om eens te kijken naar een nieuwe of occasion Fabia Hatchback voor mijn vrouw.
Gezien de meerprijs en het tijdelijke belastingvoordeel zijn we toch naar een benzine uitvoering op zoek gegaan
Nu we daar waren liepen we even naar de Seat afdeling en daar zagen we een erg gunstig geprijsde 5 deurs Ibiza staan. Gezien het uitrustingsniveau een paar honderd euro goedkoper dan een Fabia.
Het betreft de 5 deurs Ibiza club met 1.2 benzine motor. Volgens de verkoper gebouwd op het nieuwe platform van de Polo. (de Fabia zou nog op het vorige platform van de Polo gebouwd zijn)
Gezien de prijs werden we toch wel aangetrokken naar deze auto. De dealer had er nog 1 op voorraad.
Verkoper even gekeken naar onze Fabia uit 2001 met 195.000 km op de teller, tot onze verbazing kregen wij er nog aardig wat voor terug (mits we dezelfde dag een besluit zouden nemen)
Verkoper liet ons even alleen om even de getallen op een lijn te krijgen. Complimenten voor de verkoper!!
Nadat ik thuis natuurlijk al het e.e.a. vergeleken had occasion vs. nieuw. Kwamen we met deze aanbieding toch wel erg gunstig uit.
Het kwam er op neer dat we nu voor deze nieuwe Ibiza Club een +/- €3000 meer moesten betalen tegenover een gemiddeld genomen willekeurige Fabia occasion van 4 jaar oud met 50.000 km op de teller.
Gezien het verschil in de kosten van het onderhoud en de restwaarde na 6 jaar (zolang willen we de auto houden) zouden we op een termijn van 6 jaar maar een paar honderd euro meer betalen ten opzichte van een occasion. (in de berekening niet uitgegaan van eventuele defecten aan de auto buiten de garantie termijn).
Gezien het kleine verschil en het grotere risico om bij een occasion een defect te hebben, welke buiten de garantie termijn valt, hebben wij besloten om voor de nieuwe Ibiza te gaan.
Auto wordt in januari afgeleverd
Afgelopen zaterdag naar de dealer in Veldhoven gegaan om eens te kijken naar een nieuwe of occasion Fabia Hatchback voor mijn vrouw.
Gezien de meerprijs en het tijdelijke belastingvoordeel zijn we toch naar een benzine uitvoering op zoek gegaan
Nu we daar waren liepen we even naar de Seat afdeling en daar zagen we een erg gunstig geprijsde 5 deurs Ibiza staan. Gezien het uitrustingsniveau een paar honderd euro goedkoper dan een Fabia.
Het betreft de 5 deurs Ibiza club met 1.2 benzine motor. Volgens de verkoper gebouwd op het nieuwe platform van de Polo. (de Fabia zou nog op het vorige platform van de Polo gebouwd zijn)
Gezien de prijs werden we toch wel aangetrokken naar deze auto. De dealer had er nog 1 op voorraad.
Verkoper even gekeken naar onze Fabia uit 2001 met 195.000 km op de teller, tot onze verbazing kregen wij er nog aardig wat voor terug (mits we dezelfde dag een besluit zouden nemen)
Verkoper liet ons even alleen om even de getallen op een lijn te krijgen. Complimenten voor de verkoper!!
Nadat ik thuis natuurlijk al het e.e.a. vergeleken had occasion vs. nieuw. Kwamen we met deze aanbieding toch wel erg gunstig uit.
Het kwam er op neer dat we nu voor deze nieuwe Ibiza Club een +/- €3000 meer moesten betalen tegenover een gemiddeld genomen willekeurige Fabia occasion van 4 jaar oud met 50.000 km op de teller.
Gezien het verschil in de kosten van het onderhoud en de restwaarde na 6 jaar (zolang willen we de auto houden) zouden we op een termijn van 6 jaar maar een paar honderd euro meer betalen ten opzichte van een occasion. (in de berekening niet uitgegaan van eventuele defecten aan de auto buiten de garantie termijn).
Gezien het kleine verschil en het grotere risico om bij een occasion een defect te hebben, welke buiten de garantie termijn valt, hebben wij besloten om voor de nieuwe Ibiza te gaan.
Auto wordt in januari afgeleverd
