Vervangen daglicht- en richtingaanwijzer lampen voor LED

Wie heeft ervaring met het vervangen van deze lampen? Wie weet welke type lampen er in zitten? (fitting/watt)

YETI-5L-koplamp-unit-front.jpg

Elders op het skodaforum heb ik een how to-do gelezen van een skoda octavia. Daarbij moet je een deksel uit de koplampunit verwijderen (breken) om bij het lampje van de richting aanwijzer te komen. Zijn er losse herstel deksels te koop zijn... ? Zie de rode markeringen.
 

Tees

Donateur
Even nagezocht voor @Kuiper H: knipperlicht en dagrijverlichting staat niet in de user manual. Aardig als ik ben, heb ik even in ElsaWin gekeken: dagrijverlichting is P13W, knipperlicht is HPC24WY.

Bijgevoegd 2 PDFs uit ElsaWin. Deze is voor 2016 (recenter gaat mijn ElsaWin niet), en zou dus het FL type moeten zijn, maar als disclaimer: het plaatje bij de koplampunit is wel het oude plaatje. Weet dus niet 100% zeker of dit klopt, maar een en ander zou vast moeten helpen.

Openbreken is SOWIESO niet de goede optie: dit zijn halogeenlampen, dat zijn vervangingsonderdelen, dus die moeten zonder breek vervangen kunnen worden. Bij LED moet er vaak een heel unit vervangen worden, maar daar hebben we het hier niet over.
 

Bijlagen

  • Yeti_DRL_vervangen.pdf
    121,2 KB · Weergaven: 16
  • Yeti_knipperlichtvervangen.pdf
    134 KB · Weergaven: 10
Even nagezocht voor @Kuiper H: knipperlicht en dagrijverlichting staat niet in de user manual. Aardig als ik ben, heb ik even in ElsaWin gekeken: dagrijverlichting is P13W, knipperlicht is HPC24WY.....
....
Openbreken is SOWIESO niet de goede optie: dit zijn halogeenlampen, dat zijn vervangingsonderdelen, dus die moeten zonder breek vervangen kunnen worden. Bij LED moet er vaak een heel unit vervangen worden, maar daar hebben we het hier niet over.
Bedankt voor de info, maar zijn de twee PDF bestanden niet van het ouder model koplamp unit met de ronde lamp? De afbeelding die ik in mijn bericht heb geplaatst is de unit zoals deze in mijn Yeti zit. Geef toe dat ik deze van internet heb geknipt om duidelijk te maken wat ik bedoel met "Gloeilamp voor knipperlicht HPC24WY vervangen" daar spreken ze ook over een reparatie setje. Het is me nog niet helemaal duidelijk. Lijkt er standaard niet op de je zo bij de knipperlichten kan komen.
1667657576876.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Dat is precies wat ik zei: dat ik t niet zeker weet. Maar VAG hergebruikt ontwerpen meestal, dus kans dat het net zo werkt bij jouw Yeti FL.
Die foto is te lage resolutie om iets van te maken. Zou helpen als je zelf een goede foto maakt van de achterkant, en van die 2 aansluitingen van de DRL en knipperlicht. Nogmaals: iets moeten breken om een halogeenlamp te vervangen lijkt mij onwaarschijnlijk.

PS: hele berichten citeren is niet nodig, het is zonder citaat duidelijk genoeg waar je op reageert.
 
Bovenaan Onderaan