Vervangen achterlicht-deel in achterklep

LakeRoad

Nieuw lid
Is jullie bekend of het ‘niet verlichte’ deel van de achterlichten (gewone verlichting) in de achterklep, naderhand te vervangen is? Doel is de kleine ‘gekantelde V-verlichting’ te upgraden maar ‘in de klep doorlopende’ achterlichten, zoals ook de (dure!) Matrix verlichting heeft.
Dank!
 

Bijlagen

  • C387BAEB-B5E0-4605-AF07-E70F9D24C545.jpeg
    C387BAEB-B5E0-4605-AF07-E70F9D24C545.jpeg
    468,1 KB · Weergaven: 63

Japanese Power

Donateur
Ongetwijfeld past het maar er zal ook een en ander in het systeem moeten worden aangepast. En dat laatste zal echt wel een ding zijn. Deze verlichting die jij wilt verlichting is onderdeel van het lichtpakket. Al met ben je best een behoorlijke slok geld kwijt ben ik bang voor iets wat je zelf nooit ziet branden…
 

LakeRoad

Nieuw lid
Dank voor je reactie! Ik begrijp wat je zegt over het ‘lichtpakket’, onbegonnen werk idd. Het feit is echter dat er in de achterklep nu een lichtunit zit, zonder werking. Mijn vermoeden is dat oem producenten mogelijk een (te vervangen) licht-deel leveren met een simpele led strip, doorlopend in de ‘gekantelde V’. Mijn bedoeling is niet de Matrix achterlichten te kopiëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Geen idee. Ik snap je redenatie. Ben benieuwd of je iemand kunt vinden die je op deze manier aan een oplossing kan helpen of het al heeft gedaan.
 

Jdbigg

Senior Member
Zit er wel bekabeling op die plek? De Enyaq heeft afhankelijk van de uitvoering verschillende varianten van kabelbomen. Reële kans dat er geen stroomdraden in de klep zitten voor de achterlichten.
 

Canon-Eye

Forumguru
En het is ook de vraag of je dat zomaar kunt toevoegen, zonder de canbuscontrole in de war te schoppen. Misschien een kwestie van programmeren met vcds - maar het kan ook zijn dat er een andere BC-module voor nodig is.

De tijd dat je zomaar wat extra lampjes kon aansluiten, afgetakt van de bestaande bedrading, ligt behoorlijk ver achter ons...
 

LakeRoad

Nieuw lid
Dank voor jullie reactie. Ik ga dit draadje stoppen, maar niet voordat ik heb gezegd dat het knap duf is van Skoda een deel van de lichten ongebruikt op te leveren, en de flinke kont van die ieniemienie lampjes te geven.
Maar goed, wie ben ik
 

hemi24

Forumguru
@Japanese Power : ook bij een voorrraadauto had je de keus wellicht kunnen hebben voor een ander voorraadmodel ergens in den lande. Of zie ik dat verkeerd?

Als die binnenste lichtunits zó belangrijk voor je waren geweest, zoals LakeRoad dat zegt, kun je het “duf” noemen van Skoda, maar eigenlijk heb je dan als koper/berijder gewoon even liggen slapen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
Binnenunit plaatsen en een draadje extra trekken zal het wel werken worden. Het is niet veel meer dan dat.
 

AlwinKruijt

Nieuw lid
Deze thread is evengoed zinnig. In de documentatie nog bij de dealer is er op gewezen dat de achterlichten in normaal pakket van die ienimienie C-tjes zijn. Zoek maar eens een plaatje van een achterlichtunit, het is nagenoeg allemaal de grote variant die je pas krijgt bij de matrix verlichting van 1500EUR.
Als ik deze thread niet had opgemerkt had ik ook gezeten met lelijke achterlichten. Het maakt de achterkant in ieder geval niet af, het lijkt alsof ze stuk zijn. De veiligheid doet het ook weinig goeds, ze zijn inderdaad te klein voor die grote kont.
Dus toch maar vrouwlief erop gewezen en toch maar de portemonnee getrokken.
 

LakeRoad

Nieuw lid
Blij dat te hebben kunnen doen voor je ;)
Ik was zelf niet alert genoeg en de dealer ‘wist het niet’, destijds. En, eens: het is een vreemde keuze van Skoda de achterlichten in de basis zo uit te voeren. Veel plezier iig met je Enyaq iV.
 

flatlijn

Nieuw lid
Dank voor je reactie! Ik begrijp wat je zegt over het ‘lichtpakket’, onbegonnen werk idd. Het feit is echter dat er in de achterklep nu een lichtunit zit, zonder werking. Mijn vermoeden is dat oem producenten mogelijk een (te vervangen) licht-deel leveren met een simpele led strip, doorlopend in de ‘gekantelde V’. Mijn bedoeling is niet de Matrix achterlichten te kopiëren.
ik volg, valt mij ook op dat er maar 1 achteruit rij licht brand, klopt dat?
 
Bovenaan Onderaan