vervangen ABS sensor octavia1

memoscan

Senior Member
Geachte techneuten onder ons, bij het branden van het abs lampje en constateren van de regelmatige storing abs sensor links achter bij de O1 1.8 20 klepper bwjr 1999 Benzine en deleten storing met mijn memoscan bleek toch bij afmelding apk dat de sensor ofv vervuild is of defect en apk afkeur, na helaas het afbreken van het bevestigingsboutje van de sensor zal ik deze moeten uitboren een verwijderen met een linkse tap. mijn vraag is waar haald deze zijn meetgegevens vandaan is dit een ring of zo en wat kan ik nog meer schoonmaken en wie heeft daar een afbeelding van.ik ben wel in het bezit van een vraagbaak van mijn fabia waar ook afbeeldingen in vermeld staan met remschijf en sensor maar ik kan daar niet uithalen wat ik nodig heb, wel weet ik dat ik eerst de sensor moet doormeten op de stekker, uiteraard met het wiel eraan.
groetjes memoscan
 

Antera

Donateur
er zit inderdaad een ring achter met allemaal gaatjes. Deze gaat voorbij de sensor en zo ziet hij de draaiingen van het wiel. Het testen van de sensoren kan alleen met vagcom of en osciloscoop. De ring zal vaak niet vervuilt zijn en voor dit probleem zorgen of de afstand tussen de ring en de sensor is door ophoping van vuil op de sensor geblokkeerd.

afbeelding van de ring die gemeten word door de sensor:



d
ie ring hoeft niet vervangen te worden want die zet je op je schijf terug over. Alleen de sensor vervangen dan als je bezig bent.

hierbij nog even de handleiding voor montage/demontage
 

Bijlagen

  • ABS sensor.pdf
    139,6 KB · Weergaven: 33

memoscan

Senior Member
ABS sensor

Beste Antera,
Dank je voor de snelle reaktie en de afbeelding, ik zie een mooi opengewerkte ring maar is dit werkelijkheid of moet er nog wat gedemonteerd worden bv de afdicht/beschermplaat, ps, ik ben wel in het bezit van een vag/com deze geeft wel als melding links achter abs sensor defect, maar als ik de melding reset komt deze vervolgens weer terug bij flink remmen, toch vervangen? en als ik de diverse sites bezoek dan varieren de prijzen nogal van 14,95 tot 85 euro wat is wijsheid allemaal met orginele stekkers.
 

Antera

Donateur
ik vermoed dat het toch je sensor is de ring lijkt me niet het probleem. Ik snap dat de sensoren veel in prijs schelen mar denk dat de goedkope versie ook wel zal werken maar misschien voor korte duur er zit echt wel kwaliteits verschil in het is maar net wat je zelf wilt uitgeven
 

memoscan

Senior Member
Beste Antera,
Nieuwe Sensor besteld bij MLB Automotive in Hengelo voor 29,95 in hengelo met garantie en TUV gepruft, morgen afgebroken boutje uitboren en monteren van nieuwe vervolgens storing deleten, ik geef nog feedback over de afloop, met dank.
memoscan,sorry voor het laat lezen van het pdf bestandje wat je had bijgevoegd.
 

memoscan

Senior Member
Feetback vervolg vervangen abs sensor linksachter O1, hedenochtend vervangen van sensor deze bleek zo vast te zitten dat besloten is deze uit te boren en te verwijderen, vervolgens sterk vervuilde ring schoongemaakt met remmenreiniger en nieuwe sensor gemonteerd, ook gelijk de half versleten remblokken weer gangbaar gemaakt en handremkabels gesmeerd vervolgens storing abs sensor verwijderd en winterbandenset gemonteerd,proefrit gemaakt alles ok, genoeg gedaan vandaag, op naar het volgend probleem, hopelijk later met 3 skoda,s in de familie.
dank voor alle info Antera
 
Bovenaan Onderaan