Verstelling ventilatieroosters achter los.

JeroenDr

Nieuw lid
Ik heb een probleempje met de verstelling van de ventilatieroosters aan de achterzijde van de middenconsole. Op deze roostertjes zit een schuifje om deze te verstellen zodat deze naar boven/onder links of rechts blaast. Nu is het 1 plaatje waarmee de lamellen in de roostertjes naar links of rechts worden geschoven los gekomen. Ik heb gezien dat dit plaatje in het schuifje klikt waarmee je de lamellen mee naar links of rechts verschuift, maar dat is er dus uitgeschoten. Van buitenaf krijg je dit plaatje niet in het schuifje geklikt. De unit zal dus los gemaakt moeten worden om er van binnen bij te kunnen. Heeft iemand een idee hoe ik dit los krijg? Ik vermoed dat eerst het frontje los moet en dat je er dan bij kunt. Heeft iemand een demontage/montage tekening van dit deel of anders een stukje uitleg? Alvast bedankt voor de moeite.
 

JeroenDr

Nieuw lid
Probleem opgelost, ik heb de ventilatie unit losgekregen. Gewoon via de "asbak", deze eruit halen. aan weerszijden van de "asbak" houder zitten 2 lipjes. Deze moetje met een mesje naar buiten trekken. Doe dit eerst aan 1 zijde, met 2 mesjes tegelijkertijd, en trek dan de houder aan die kant een beetje naar buiten. De lipjes schieten dan niet meer terug (zitten dan op het randje waar ze achterhaken) doe het zelfde aan de andere zijde. Je kan dan de "asbak" houder eruit trekken. Dan kun je bij de onderzijde van de ventilatie unit komen.
Hier zitten links en rechts 2 lipjes die je tegelijkertijd naar binnen moet drukken en naar jou toe moet drukken. De ventilatie unit komt dan aan de onderzijde naar buiten, je kunt hem dan ook aan de bovenkant langs de buitenzijde lostrekken. Kabelstekkertjes even lospeuteren en hij is eruit. de hele ventilatie unit kun je uit elkaar halen door de lipjes los te duwen, even lastig maar lukt wel. Eerst beginnen met de onderkant waar 4 lipjes zitten. Deze tegelijkertijd een klein stukje losduwen en daarna beginnen met de zijkanten. de unit splitst dan in 2 delen. Je kan dan bij de lamellen van de roosters. Let goed op hoe je die in elkaar klikt als er 1 is losgekomen, kijk dan bij de andere als die nog goed zit. Je moet het plaatje dat de lamellen verschuift eerst in de achterkant van het plaatje drukken dat op de achterkant van het schuifje past. Doe dit voordat je dit plaatje in de achterkant van het schuifje klikt. Let ook op dat er onder het schuifje een veerplaatje zit. Dit kun je op het roostertje aan de buitenkant in een uitsparing klikken. Je ziet de uitsparing vanzelf zitten.

Heel verhaal maar als je het ziet (en je kan een beetje logisch nadenken) dan lukt het wel. Binnen een uurtje had ik het voor elkaar.
 
Bovenaan Onderaan