Verstandig of niet ? Vaste trekhaak Onder octavia 3 1.5 tsi.

Ik zou een trekhaak willen installeren onder mijn octavia 3 1.5 Tsi. Kan deze motor goed overweg met een aanhangen wagen te trekken.
Mijn andere auto is een octavia 1 van jaar 2000 , Een 1.9 TDI met 290000 Km op de teller waarmee ik nu aanhangwagens trek.Deze is stilletjes op zijn einde aant lopen.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarom zou deze dat niet aankunnen ? Is toch een vrij krachtige motor. En ook , wat voor aanhangwagen wilt je trekken? Een doorsnee aanhangwagen zal absoluut geen probleem zijn.

En anders, hopelijk heb je een vrouw en veel kinderen die willen duwen :D
 

1983jeroen

Forumguru
Mijn 1.5 mag 1500Kg trekken. Helaas nog niet kunnen proberen hoe dat gaat, maar mijn vorige 1.0 deed het al prima met een caravan van ca. 1200Kg dus moet met de 1.5 alleen maar beter gaan
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik trok caravans en tandemassers met het grootste gemak met mijn O3 1.0 TSI. Dan moet het met de 1.5 TSI zeker wel lukken :thumbsup:
 

Herzog Jan

Forumguru
"Vruuger" hingen ze ook gewoon een caravan achter een Kadett.

Heb in december een vaste trekhaak laten monteren onder mijn O3.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

James

Nieuw lid
Vruuger zal ik thuis de Nederlandse jeugd op hun Puch of soms ook Kreidlers enz. langs het huis van mijn ouders passeren tijdens de vakantiemaanden. Ik was een beetje gefascineerd door die Hollandse losbandige nozems die naar de Ardennen reden op hun brommer met de tent en kookgerief achterop. Nu gaat de jeugd met Ryan Air op city tripp, minder romantisch maar de tijden veranderen.
 

hemi24

Forumguru
Lekker on-topic, zulke berichten..!

Resumerend: er zijn weinig bedenkingen hier van Octavia-rijders (of rijders van andere modellen met dezelfde motor).

@Skoda oct3 : vanwaar jouw bedenkingen of twijfel?
 

Herperduin

Forumguru
@hemi24 @James @Herzog Jan : vroeger was dat niet de tijd dat de lucht nog blauw was en de vrouwen nog rein? Dat is dan wel heel erg lang geleden. Ik denk zelfs nog in een tijd vóór de zündapps, kreidlers en Kaptein mobylettes…

On topic: gewoon geen enkele reden dus om de trekhaak (edit) NIET te laten monteren. Dat “trekt” de 1.5 wel :giggle:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je een beetje speelt met de belading, ziet het plaatje er opeens heel anders uit, is mijn ervaring met caravantrekker.nl
 
Bovenaan Onderaan