Versnellingsbakcode achterhalen.

Goedendag. Kun je ergens je versnellingsbakcode achterhalen aan de hand van de autopapieren of zo ? Of moet je echt met je kop in het blok op de versnellingsbak kijken. Ik weet niet waar ik dan moet kijken.
 

Gieliovd

Forumguru
Er zoekt hier iemand anders ook een bak. Purk vroeg hem om zijn chassisnummer. Wellicht is dit voldoende.

Verder zijn er denk ik wel tabellen te vinden welk type bak met welk type motor en bouwjaar geleverd zijn.
 

higgy

Forumguru
Voor in je instructieboekje zit zo'n sticker met heel veel codes (zoals onlangs iemand vermeldde alhier)
Is het niet zo dat een van die codes het type versnellingsbak meldt? Of betreffen die codes puur de fabrieksopties?
 

Gieliovd

Forumguru
Nou je het zegt herinner ik me zoiets trouwens ook onder de mat in de achterbak te hebben zien zitten.... Engine XXXX Transmission XXXXX..

Of ik zit te ijlen.
 

purk

Senior Member
kan idd onder de mat zitten in de kofferbak, maar die sticker zit ook in je serviceplan/onderhoudsboekje geplakt als het goed is.

Anders staat het op de bovenkant van de versnellingsbak.
 
Versnellingsbakcode.

Ik zal eerst eens onder de mat in de kofferruimte kijken. Als dat zo is scheelt dat me weer een hoop zoekwerk. Anders zit er inderdaad niets anders op dan op de versnellingsbak kijken. Staat het typenummer in de buurt van van het vliegwiel of aan de andere kant van de bak ?
 

purk

Senior Member
ik geloof aan de kant van het vliegwiel. maar stuur anders het chassisnr dan kom ik er makkelijk achter.
 

purk

Senior Member
Goedendag. Kun je ergens je versnellingsbakcode achterhalen aan de hand van de autopapieren of zo ? Of moet je echt met je kop in het blok op de versnellingsbak kijken. Ik weet niet waar ik dan moet kijken.

Ik heb jou bakcode kunnen achterhalen, Jij hebt een DUU bak.
Deze bakken gaan vaak kapot en inderdaad kosten deze + 1700 euro ex.

Er zit op deze bakken een lange garantie periode van 6 jaar geloof ik.
Maar ik denk dat dit niet bij jou van toepassing is I.V.M kilometerstand.

Wel heb ik een adres voor je waar ze ruilbakken leveren die +- 1100 euro kosten.

Kleingunnewiek uit groenlo, gelderland. deze bakken hebben ook een jaar garantie en zijn revisie bakken( ruilsysteem )

succes.
 
Versnellingsbakcode.

Bedankt,Purk. Ik heb inmiddels een bedrijf gevonden die gereviseerde versnellingsbakken levert voor €600 met garantie. Bedankt voor het opzoeken van de versnellingsbakcode. Gr.Henk.
 
Bovenaan Onderaan