Versnellingsbak olie specs ivm wisselen

Maggy

Forumguru
Ola, ik kom op de diverse sites verschillende specs tegen, van 75W tot 75W90…. Wie weet welke olie er in moet?
Waarom? Omdat ik deze ga wisselen.( vindt ik nodig, en gewoon omdat het kan)
Yeti 2011, 5 bak diesel 1.6 tdi.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
In ETKA (dat is de link van @Pindasaus ook) staat voor de 5-schakelbak in de Yeti als onderdeelnummer voor de olie G052512A2, welke vervangen kan worden door G055512A2. Je zou 1.9L nodig moeten hebben.

Op die onderdeelnummers kom je vooral 75W en soms 75W-80 tegen, maar ik zou vooral het onderdeelnummer aanhouden, dan weet je zeker dat de overige specs ook goed zijn.
 
Laatst bewerkt:

Maggy

Forumguru
Vandaag vervangen, is niet echt de eerste keer dat ik dit klusje doe, maar wat me opviel, er kwam weinig uit, net iets meer dan een liter, na een half uur lekken, en de bak was warm. Met vullen er met moeite 1,5-6 liter in kunnen krijgen, voornamelijk door de auto iets op te krikken( 2cm) maar bij lange na niet de 1,9-2 liter die je overal tegen komt. Zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet gewend dat er veel minder dan de specs ingaat.
 

Thijs4motion

Forumguru
je moet de bak vullen als de auto vlak staat, anders gaat er teveel olie in.
bij dit soort dingen zou ik niet letten op de exacte liters,
als de olie er weer uitloopt bij de vulplug dan is het niveau goed
 

Maggy

Forumguru
Zeker, en zo doe ik het normaal ook, dit is nou niet echt de eerste bak die ik doe! Zoals gezegd, ik ben niet gewend dat de specs (zoveel-) afwijken van de werkelijkheid.
Morgen nog maar eens kijken na een stukkie rijden, en dan de auto vlak, bakkie eronder en kijken of er nog iets uit de vulplug komt.
 
Bovenaan Onderaan