Verse Roomster

OneyedK

Nieuw lid
Hallo...

Vorige week dinsdag m'n nieuwe Roomster 1.9TDi opgehaald, een "Disney On Ice Plus" in Black Magic Metallic. Geen extra opties.

't Is m'n eerste Skoda (kom van -chronologisch- Honda, Ford en als recentste Alfa).

Eerste indrukken:
Fijne motor, beetje luidruchtig als ie net aan is, maar ik hou wel van een motor die je hoort. Een tuning staat nog op het verlanglijstje, al weet ik nog niet goed waar ik terecht moet, tijd ontbreekt om vanuit België naar JD te rijden...

Ophanging, hoewel ie goed op de baan plakt is het allemaal wat wobbly voor mij, een setje Monroes zal dat wel oplossen peins ik.

Sturen... Dat was effe schrikken, die stuurbekrachtiging is echt wel te heftig voor mijn smaak, mag wel een tikje minder, al ergens gelezen dat dat met VAG-com zou kunnen, mss best 'ns zo'n ding aanschaffen, lijkt me biezonder handig.

Radio, "Dance", hallo, fisher price ja, wat een kreng toch, adaptorplaatje zoeken en weg met dat ding. Zal nog wel 'ns moeten neuzen hoe ik de PDC op pakweg een Pioneer hoorbaar moet houden. Ik neem aan dat dat niet meer zal werken zonder die "dance"-draak?!

Zeer tevreden met de wagen, op wat kleine aanpassingen aan m'n smaak na, exact wat ik van dit type wagen verwacht! :xyxthumbs:
 

Br3cht

Actief lid
welkom,

ivm de ophanging, een setje monroes, ga je dan kortere nemen? Want ik dacht altijd dat Monroe enkel "namaak" doet of kortere

Het sturen via VAG-com zou ik ook wel eens willen weten

Wat is het probleem met de DANCE? Ik vind deze super, je kan alles naar wens instellen.
 

LenK

Forumguru
Probleem is niet de Dance maar de speakers. Met betere speakers zou het veel aangenamer kunnen.
 

OneyedK

Nieuw lid
ivm de ophanging, een setje monroes, ga je dan kortere nemen? Want ik dacht altijd dat Monroe enkel "namaak" doet of kortere

De gewone "namaak", heb er zo'n op m'n vriendin haar Polo laten steken en dat deed toch wonderen. (letterlijk)
Kortere veren vind ik niet echt handig, het haalt de "verkeersdrempelsnelheid" teveel naar beneden ;)
En eigenlijk is namaak niet echt de juiste benaming, Monroe is toch één van de OEM fabrikanten voor verscheidene europese merken?

Probleem is niet de Dance maar de speakers. Met betere speakers zou het veel aangenamer kunnen.

Voorlopig alleen maar met de "radio" getest, vind die alvast niet prettig reageren. Zal er 'ns wat referentieCD's doorhalen, dan zal ik snel weten wat nu het zwakste schakel in de keten is. Aan de aanwezige vervorming te horen lijkt het me voorlopig de radio zelf. (vooral als ie niet luid staat, op hogere volumes klinkt ie beter)
 

Rolle

Senior Member
Welcome to the club.

Zal mijn ogen open houden in Mechelen op zoek naar een zwarte Roomster.
 

Br3cht

Actief lid
Kan het zijn dat ik je vandaag gespot heb.
Rond 8u15 op de zwartezustervest (ring van mechelen) ter hoogte van het ziekenhuis.
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en leuk dat je voor een RR gegaan bent. Ze worden wel verkocht!
 
Bovenaan Onderaan