Verschillende wijzerplaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Viel me op dat er verschillende wijzerplaten zijn eerst hadden de Citigo's deze

2zs44t1.jpg


En er is nu een andere, met een ook wat wittere verlichting

2jeuvd3.jpg


Heeft dit te maken met het nieuwe modeljaar of mss met welke uitvoering ???
Wie heeft welke in zijn Citigo hier op het forum
 

Phaedros

Nieuw lid
In mijn Citigo zit de tweede en ik heb als het goed is modeljaar 2013 (m.u.v. de tassenhaak en fotoclip). De eerste (eerder modeljaar? of wellicht preproductiemodel?) heeft groene verlichting in plaats van wit. Naar mijn bescheiden mening iets mooier, maar de verdere verschillen vallen vooral op als je deze wijzerplaten naast elkaar houdt. En zo precies kijk ik trouwens ook weer niet naar de details tijdens het rijden ;)
 

Cordoba

Forumguru
Omdat je eigenlijk zonder foto's de verschillen niet duidelijk kunt maken, krijg ik het idee dat het een verschil in leverancier of productieproces is. De Citigo is zo kort op de markt, dat ik me moeilijk voor kan stellen dat er al wijzigingen zijn (als er tenminste nog geen problemen(productie- of ontwerpfouten) gevonden zijn).
 

Hetzer

Forumguru
Zitten toch wel degelijk al een aantal verschillen in productie jaar 2012 en 2013.
Vergeet niet de eerst Citigo's a; eind 2011 op de markt waren in Tjechie
 

Cordoba

Forumguru
OK, ik was er even van uitgegaan dat het allemaal Nederlandse Citigo's waren (de wijzerplaten op de foto's dan), en als ie in Tjechie al zo lang op de markt is, zou het inderdaad wel eens het modeljaar het verschil kunnen zijn.
Citogodash.jpg
Edit: het valt me nu pas op, dat op de 2e foto ook de functies van de knoppen tussen de tellers staat aangegeven.:xyxthumbs: Ook de knoppen zelf en de onderrand van het instrumentenbord lijkt net iets anders, bovendien lijkt je iets van een bevestiging of dashverlichting te zien, in de bovenrand van het instrumentenbord, precies boven de rechterkant van de brandstofmeter.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb idd de nieuwe wijzerplaten, de kleur van het licht komt mooi overeen met dat van het move&fun systeem

1zwp5y1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan