Verschillende vragen over fabia 2

Niels83

Forumguru
Hallo,

Ik heb een Fabia uit januari 2009. prima auto maar heeft nu 3 mankementjes.

1. het waterreservoir voor de ruitensproeier is lek. als ik hem vul blijft er ongeveer 2 dagen water in staan daarna is die weer leeg. toch lastig nu met al dat zout op de weg. Ik vermoed dat er een slangetje los zit of lek is. Ik neem aan dat dit voor het pompje zit. Maar jeetje wat zitten moderne auto's met een hoop plastic in elkaar geschroefd. Ik kan er op geen enkele manier bij. de accu zit hier niet met gewoon 2 schroefjes vast maar met een hele kap. toen dacht ik de koplamp er uit, maar daarvoor lijkt de bumper er eerst af te moeten. Leuk voor de uren in de werkplaats. Iemand enig idee wat de makkelijkste weg is om bij dat waterreservoir te komen?

2. het ABS lampje brand zo nu en dan. Van de zomer mee naar de dealer geweest die heeft de computer gereset, en toen was het weg tot vorige week. Het lampje gaat na opnieuw starten weer uit en brand ook niet iedere keer. Iemand hier ervaring mee? ik zou dit graag opgelost zijn, maar om alleen de computer te resetten lijkt me gek toch?

3. de cruise control hapert, en gaat soms uit. Zo nu en dan stopt de cruise control er mee. soms gaat hij dan afremmen, en wat schokkerig rijden, om dan uiteindelijk weer terug te komen bij de ingestelde snelheid. andere keren gaat hij gewoon uit. eerst was dat heel af en toe een keer, maar nu is dat na ca 5 minuten en dan keert het steeds terug, iemand hier ervaring mee. Het zou mij niet verbazen als het in de schakelaar zit. gisteren een beetje geprobeerd, en zodra ik aan de on/off knop van de cruise control zit stopt hij er mee, zonder de schakelaar uiteraard uit te schakelen.

Antera

Donateur
Omtrend je probleem 2/3 die hebben vermoedelijk met elkaar te maken en kan je G200 sensor zijn. maar om zeker te zijn van dit probleem zal de auto uitgelezen moeten worden als eht ABS lampje brand. De dan vermelde storing zal dan uitsluitsel kunnen geven wat het probleem is van je ABS/CC

inde bijlage hoe je bij het reservoir kan komen

Bijlagen

• reservoir.pdf
    63,5 KB · Weergaven: 14
Bovenaan Onderaan