Verschil traffic jam assist vs ACC

Ik heb de kans om een mooi skoda octavia uit stock te kiezen maar het verschil met een andere octavia op stock is het volgende:


ADAPTIVE CRUISE CONTROL - Adaptieve snelheidsregelaar met Follow to Stop en Speed Limiter

versus

TRAVEL ASSIST Verkeersbordenherkenning met ADVANCED LANE ASSIST & TRAFFIC JAM ASSIST
ADVANCED LANE ASSIST - adaptieve rijstrookhulp + EMERGENCY ASSIST (DSG) + TRAFFIC JAM ASSIST




Hoe moet ik dat verschil zien tussen travel assist/travic jam assist en de gewone ACC met follow stop?
Ik vind niet echt een duidelijk verschil?

* Advanced lane assist -> Herkent ook wegenwerken
* Verkeersbordherkenning -> Enkel om de snelheid aan te passen aan de verkeersborden en ze te tonen op het dashboard
* Traffic jam assist? weet ik niet goed waarom een ACC dat ook niet zou hebben?
* Emergency assist? Zet je auto automatisch aan de kant bij problemen?

Alvast bedankt!
 

hemi24

Forumguru
Traffic Jam Assist is een soort van uitbreiding van het gewone Adaptive cruise control (ACC) en helpt je bij het afremmen en optrekken bij het filerijden.

Als de eerst alleen ACC heeft, gaat die ook niet vanzelf tussen de lijntjes blijven.

Misschien wil je ook even de moeite nemen om jezelf even voor te stellen in de Meet en Greet?
 
Zeker, even voorgesteld :-).

Die follow-to stop wil dan zeggen dat deze ACC werkt met een sneller lager dan 60 km/h hoop ik?

Volgens de offerte zit er wel lane assist in maar niet "advanced lane assist"

Is een gewone lane assist dan enkel een waarschuwing geven of kan die ook wel automatisch de auto terug in de lane duwen?

Er zou bijvoorbeeld ook geen auto light assist in zitten.
Zijn dat zaken die er bijgezet kunnen worden?

Dit gaat hier om een stockwagen die wel interessant lijkt.
 

otn

Lid
De gewone laneassist grijpt in als je over een lijn dreigt te gaan. De advanced houdt je continue in het midden van de rijbaan.
 

Monteurtje

Forumguru
Emergency Assist zet niet de auto aan de kant bij een probleem met de auto. Maar probleem bij de bestuurder.
Wanneer je niet reageert op melding stuur overnemen, na 3x, krijg je een korte rem ingreep. Reageer je dan nog niet, dan wordt de auto stil gezet. Volgorde kan iets anders zijn.
Heb het paar jaar geleden getest bij een Superb 3. En het werkt echt.
 

Cordoba

Forumguru
Goed dat je het kent, en even uitlegt @Monteurtje Ik dacht eerst even dat Emergency Brake Assist werd bedoelt, dus het systeem dat helpt bij een noodstop.
 

vinom

Actief lid
Het is jammer dat ze lane assist in de nieuwe generatie hebben opgesplitst. In de tijd dat ik mijn Octavia 3 Facelift bestelde had je lane assist en daar zat 'advanced lane assist' al in. Ik snap dus niet dat ze dat opgesplitst hebben. Ik bedoel de camera zit er al...
 

Derooke

Forumguru
Kan je daar dan niet iemand met vcds op loslaten Vinom? Servo zit in je stuur dus zou aannemen van wel
 

Antera

Donateur
Octavia 3fl is het nog te coderen vanaf de O4 niet meer en alles wat er nu nieuw op de markt komt draait allemaal op nieuwe software. De Golf 8 kan al een klein stukje maar de rest nog niet.

Komt langzaam aan wel maar zal vrees ik wel weer maanden gaan duren. Heb de optie omtrent lane assist wel in de s3 iv bekeken (mib4 systeem) en daar is nog wel wat te coderen maar is helaas ook de adaptieve rijstrook geleiding ook niet meer mogelijk. Dus langzaam aan gaan denk ik steeds meer mogelijkheden vast in het systeem geschreven worden.
 
Bovenaan Onderaan