Verschil in koppeling en ZMS vliegwiel 1Z5 FL

Hoi Hoi

Ik ben aan het zoeken naar een andere koppeling en vliegwiel voor mijn Skoda Octavia 2 uit 2012 (1Z5 face lift)

Daar ben ik tot 2 types gekomen van Sachs.

De eerste is een 2 massa vliegwiel (ZMS) met koppeling voor een octavia 2 tot 2010 en men meld dat deze niet geschikt is voor een start stop systeem. Nu is mijn auto wel uitgerust met start - stop, maar dit heb ik uitgezet in VCDS, omdat ik het toch niet gebruik.

De andere is (lijkt zo) dezelfde 2 massa vliegwiel (ZMS) met koppeling, maar met een ander onderdeelnummer vanuit de fabrikant.

Mijn vraag is nu, weet iemand of er daadwerkelijk verschil zit in 2 massa vliegwiel (ZMS) tussen de versie zonder start-stop of met start-stop en of het dus past als ik de versie zou pakken zonder start - stop.

groeten..
 
Ik heb de koppeling vervangen met een vast vliegwiel (had de complete unit op Ebay.de gekocht en eronder gezet).
er zat origineel ook een vast vliegwiel in.

Een mega verschil in de druk van het koppelingspedaal. Die ging eerst nog wel even zwaar, maar met de nieuwe koppeling, drukgroep en druklager weer soepel als boter. Koppeling gaat heel soepel.
 
Bovenaan Onderaan