Verplaatsen slede voorstoel Fabia-2

hmschuurhof

Nieuw lid
Beste lezers,

Goede raad gevraagd ;
Ik zag dat in de slede van de voorstoel een aantal extra gaten zitten.
Hiermee kun je kennelijk de slede een kleine 3 a 4 cm naar voren of naar achteren verplaatsen.
Vanwege mijn lengte (1,93) wil eens proberen om de slede naar achteren te verplaatsen.
Ik heb de bouten van de slede een klein stukje stuk losgedraaid, dit lukt in principe zonder problemen.
Bij het gedeeltelijk losdraaien van de 2 bouten aan de deurzijde viel mij echter op dat "de basis" waarin de bout gedraaid zit (misschien een soort moer of zo onder de slede ?) geen vast punt is.
Nu vraag ik me af of ik deze bouten er "ongestraft" uit kan draaien en ik deze na het verplaatsen van de slede ook weer netjes er in kan draaien.
Zit er soms nog iets anders aan deze bouten vast waardoor ik na de demontage problemen krijg ?
Graag jullie reactie...

M.vr.gr.
Henk
 

Cordoba

Forumguru
Bij mijn weten zitten bij alle auto's van het Vagconcern de stoelrails gewoon vast met 2 veeltandbouten per rails. Die kun je naderhand gewoon weer vast draaien, geen probleem. Mogelijk dat ie extra gaten in de rails zitten omdat de rails en stoelen niet alleen voor de Fabia worden gebruikt, maar bijvoorbeeld ook voor de VW Polo, Seat Ibiza, VW Caddy en nog wat van dat spul. Als je de rails verschuift, moet je wel goed opletten dat de rails over de gehele lengte goed draagt, anders kun je een probleem krijgen. (ik heb zelf een achterbank en stoelen uit een 3-deurs Ibiza in mijn 5-deurs Fabia combi gezet, zonder problemen)
 

Spierings

Forumguru
Bouten kun je er zonder problemen uithalen... Maar de Stoelrail zal je waarschijnlijk niet kunnen verzetten.

Hier zit naar mijn weten geen verstelling op. Onder aan de Stoelrail zit meestal aan beide zijden een pin welke hem centreert. Ook zijn de gaten waar de bouten zitten meestal verstevigd.
 

hmschuurhof

Nieuw lid
Ok, bedankt voor de reacties;
Ik zal in de loop van deze week eens kijken of het lukt om de slede te verplaatsen...
Grt. Henk
 

smutzkanone

Forumguru
Hier ben ik erg benieuwd naar, want ik ben ook 1,93 , en heb gewoon te weinig
Been ruimte. Zit ook constant met mn rechterknie tegen de radio.
 

servies

Forumguru
Hier ben ik erg benieuwd naar, want ik ben ook 1,93 , en heb gewoon te weinig
Been ruimte. Zit ook constant met mn rechterknie tegen de radio.
Raar... is de Fabia 2 dan kleiner dan de Fabia I...
Ik ben 1.96m lang en had m'n stoel nooit helemaal naar achteren staan. Voor zover ik mij herinner ergens halverwege...
 

Niels83

Forumguru
Hier ben ik erg benieuwd naar, want ik ben ook 1,93 , en heb gewoon te weinig
Been ruimte. Zit ook constant met mn rechterknie tegen de radio.

Heb je de 2din radio er in zitten? In mijn sport moest ik best zoeken naar de juiste afstellen (1.87). Daar zit een 2 din radio in. Met een ander stuk dashboard.

In de greenline met 1 din radio en kleiner frontje geen enkel problee...
 

piair1982

Forumguru
ik ben 1.98 en bij mij gaat het precies goed met de knie. ook dubbeldin systeem. Ik heb wel sportstoelen. Wellicht dat die iets dieper zitten waardoor ik wel nog 2 vingers ruimte over heb. Denk ook een kwestie van spelen met de stoelinstellingen. Succes @TS
 

Niels83

Forumguru
ik ben 1.98 en bij mij gaat het precies goed met de knie. ook dubbeldin systeem. Ik heb wel sportstoelen. Wellicht dat die iets dieper zitten waardoor ik wel nog 2 vingers ruimte over heb. Denk ook een kwestie van spelen met de stoelinstellingen. Succes @TS

Ik heb 2din +sport stoelen en 1.5 din met gewone stoelen. Die laatste past heel veel beter.
 
Bovenaan Onderaan