Vermogensverlies 1.2TDi: Vorige maand EGR & Turbo vervangen

Biggz

Nieuw lid
Terug naar huis rijdend (zojuist), merkte ik ineens dat er amper meer vermogen in de Fabia 1.2TDI (2011) zat. Op de snelweg kwam ik niet boven de 2500 rpm uit, bij zo'n 65km/u. Dat was ineens een hele lange rit naar huis...

Vorige maand zijn onder coulance, de EGR en Turbo vervangen en er brandt momenteel geen enkel lampje op het dashboard, wat betreft foutmeldingen.

Zoekende op het web, kwam ik niet heel veel verder, maar kwam ik wel op dit forum terecht :)

Iemand enig idee wat hier gaande is? De VAG-dealer kan ik pas maandag bellen.
 

turboturbo

Forumguru
Welkom @Biggz op het forum. Als je wilt, kan je jezelf voorstellen in het meet&great forum gedeelte.

De auto sprong waarschijnlijk in het zogenaamde nood-loop programma. Dat verklaart het beperkte vermogen.

Het is wel gebruikelijk dat er dan óók een storing lampje brandt, bijv het motorstoringslampje of iets mbt regenereren van het roetfilter. Dat was bij jou niet schrijf je.

Loste even stoppen, motor uit en weer herstarten het probleem niet op, of had je er niet aan gedacht dat te proberen?
 

Biggz

Nieuw lid
Dat heb ik inderdaad geprobeerd op de vluchtstrook, maar loste niks op. Aangezien ik nog 4km moest, ben ik maar met de doorgereden met de knipperlichten aan. Het feit dat geen enkel lampje brandde (dat er iets mis was, bedoel ik), was toch wel zorgwekkend.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Wagen is in noodprogramma,beperkt vermogen zoals je kan merken.
Eerst uitlezen en zien of er foutcode(s) zijn.
Niet alle foutcodes gaan direct een lampje doen branden.
Post ze hier en zo kunnen we meer in bepaalde richting advies geven.
 

turboturbo

Forumguru
@oco1979 zijn er storingen die de wagen wél in noodloop zetten maar geen MIL of ander storingslampje laten branden? Ok weer iets geleerd :thumbsup:

Vóór het starten doen alle lampjes het wel?
Peter er was geen probleem met lampjes überhaupt :sleep::)

@Biggz ok goed om te lezen dat je herstarten al geprobeerd had. Vaak lees ik ervaringen dat dat de noodloop (tijdelijk) uitschakelt. Bij jou dus niet dus dan hebben we dat uitgesloten.

Benieuwd wat de dealer zal vinden, houd ons op de hoogte :)
 

Biggz

Nieuw lid
Auto gestart vandaag: 'error start stop', gloeispiraal knippert en motormanagement lampje brandt. Auto rijdt wel normaal nu, maar er zal ergens wel iets goed fout zitten.
 

oco1979

Forumguru
@oco1979 zijn er storingen die de wagen wél in noodloop zetten maar geen MIL of ander storingslampje laten branden? Ok weer iets geleerd :thumbsup:


Peter er was geen probleem met lampjes überhaupt :sleep::)

@Biggz ok goed om te lezen dat je herstarten al geprobeerd had. Vaak lees ik ervaringen dat dat de noodloop (tijdelijk) uitschakelt. Bij jou dus niet dus dan hebben we dat uitgesloten.

Benieuwd wat de dealer zal vinden, houd ons op de hoogte :)

Als iedere foutmelding direct op het dashboard zou verschijnen,tzou ne kerstboom worden,hebt sporadische foutmeldingen ook nog,de fout moet een paar keer voorkomen eer het systeem dat als fout zal herkennen,bbij bepaalde foutcodes zal deze in noodloop gaan en andere niet.
 
Bovenaan Onderaan