Verlichting voorzijde

Ik heb mijn Faab voorzien van een 4 tal afwijkende lichtpunten en ben hier erg blij mee. Weet alleen niet of dit APK technisch mag... Het betreft:

- (1) Nummerbordverlichting vervangen door ledjes met een helder 6000 k uitstraling
- (2) Stadslicht vervangen door led met een lens (ook 6000 k)
- (3) DRV vervangen door een reguliere lam met een blauwe coating. Schijnsel is wit liht met een mooie heldere uitstraling (geen blauw licht)
- (4) Mistlampen voor vervangen door H8 superwhite lampen (zijn blauw van kleur maar schijnen helder wit).

Voor zover ik kan herleiden, is 1 toegestaan bij de APK.. De rest kan ik neits over teugvinden. Gezien de diversiteit aan lampen op alle auto's ga ik er van uit dat het niet zo'n probleem moet zijn, maar je weet maar nooit.... Graag jullie bevindingen...
 

EdK

Forumguru
Wel mijn dlr en stadslichten zijn ook met led uitgevoerd en heb er nog geen negatieve reactie op gehad vanuit de dealer of bij een staande houding
 

Canon-Eye

Forumguru
Lichten aan de voorzijde (andere dan de richtingaanwijzers) mogen c.q. moeten nog steeds "wit of geel licht uitstralen", voor zover ik weet. Zolang je daaraan voldoet en ze een tegenligger niet verblinden, is er niks aan de hand.
 
Bovenaan Onderaan