Verlichting op achterklep kamiq sport business

Jen123

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen of de verlichting op de achterklep van een kamiq sport business een optie is deze gaat nl niet aan.
 

hemi24

Forumguru
Ben benieuwd wat het dan wel of niet doet op de achterklep?
Wellicht is er een verschil tussen led en niet-led...

KAMIQ_EN_Lights-1440x1018.jpg


Skoda-Kamiq_UK-Version-2020-1600-18.jpg


KAMIQ_1_081-1440x960.jpg
 

jesse_s93

Donateur
Dat is het verschil tussen de active / ambition / sport business uitvoering en business edition / style. De laatstgenoemde hebben standaard de "Full LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzer". Dan brandt ook het gedeelte in de achterklep mee.

Dit is overigens niet alleen bij de Kamiq. Ook de Scala, Superb en Kodiaq kennen dit fenomeen waarbij het achterlicht uit een bumper- en achterklepgedeelte bestaat en dan enkel het bumpergedeelte brandt. (en misschien vergeet ik nog wel een model). Als je de zoekfunctie gebruikt zul je hierover ook een topic vinden over een Superb.

Edit. Post bewerkt aangezien Sport Business ook niet standaard over full led achterlichten beschikt en derhalve ook het gedeelte van de achterklep niet meebrandt.
 
Laatst bewerkt:

Jen123

Nieuw lid
Ik heb een sport business edition de tail lights op de achterklep doen het niet.
Of moet je dan dynamische knipperlichten hebben?
 

jesse_s93

Donateur
Er zijn twee smaken.
  • Led achterlichten met halogeen knipperlichten, of
  • Full led achterlichten met dynamische knipperlichten.
Bij de laatste brandt ook het gedeelte op de achterklep mee. Ik heb mijn post aangepast. Als je een Sport Business hebt is het een normaal led achterlicht en geen full led achterlicht, tenzij je dit wel als optie hebt bijbesteld. Bij de Scala is het wel full led vanaf Sport Business aan de achterzijde.
 

Japanese Power

Donateur
Vanaf dat ik m'n eerste Skoda heb besteld 3,5 jaar geleden is dit niet anders geweest.
Geen idee of het Skoda (lees: PON) gerelateerd is of dat het bij alle merken zo is.
Bij Toyota destijds kan ik me zoveel wijzigingen niet heugen omdat je gewoonweg minder te kiezen hebt.
 

Odaloper

Nieuw lid
Je kunt de lampjes verwisselen met LED, het zijn de WY16 (T15). Zijn ook te verkrijgen in W16W voor de achteruitrij lichten. Wel de versie met canbus nemen anders krijg je fout meldingen.
Krijg de Kamiq pas in februari maar dat had ik mij al uitgezocht :D.
 

jesse_s93

Donateur
@Odaloper, dan moet er wel een lampje al zitten ;) De ervaring leert dat in het achterlicht gedeelte van de achterklep geen lampje zit bij de goedkopere uitvoeringen.

De vraag van TS ging namelijk over het achterlicht gedeelte in de achterklep. Zie voor de verduidelijking ook de foto's van @hemi24 bovenstaand. De achteruitrijverlichting en het knipperlicht kunnen prima worden vervangen voor LED. Echter, het achterlicht gedeelte in de achterklep is enkel een dummy, daar zit geen verlichting in.

Op het forum zijn leden al druk geweest met een Superb om dit te vervangen en werkend te krijgen, zie onder andere dit topic: Kofferklep achterlichten.......ik moet en zal weten hoe het zit... | Skodaforum.nl.
 

Alpha

Donateur
Dit is van de mijne met Full LED optie op een Sport Business MY 2020.

In de prijslijst d.d. Augustus 2019 was dit standaard op de Sport Business:
  • LED achterlichten met halogeen knipperlichten

En heb toen gekozen voor:
  • Full LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers

Dus MY2020 was het inderdaad een optie.

4ECDE07F-09EC-4F6D-B751-B8EF3EC98975.jpeg

p.s. ja ik moet nodig poetsen maar t regent nu
 

Odaloper

Nieuw lid
Er staat VERWISSELEN!!
@Odaloper, dan moet er wel een lampje al zitten ;) De ervaring leert dat in het achterlicht gedeelte van de achterklep geen lampje zit bij de goedkopere uitvoeringen.

De vraag van TS ging namelijk over het achterlicht gedeelte in de achterklep. Zie voor de verduidelijking ook de foto's van @hemi24 bovenstaand. De achteruitrijverlichting en het knipperlicht kunnen prima worden vervangen voor LED. Echter, het achterlicht gedeelte in de achterklep is enkel een dummy, daar zit geen verlichting in.

Op het forum zijn leden al druk geweest met een Superb om dit te vervangen en werkend te krijgen, zie onder andere dit topic: Kofferklep achterlichten.......ik moet en zal weten hoe het zit... | Skodaforum.nl.
 

JeSko

Forumguru
Amai @Odaloper , voor iemand die het fatsoen niet eens heeft om zich netjes voor te stellen in onze meet en greet, heb je wel een grote mond tegenover gewaardeerde leden MET kennis van zaken. En lezen is vast ook niet je sterkste vak, als de hardware er niet zit, valt er niks te verwisselen, dan moet je hardware monteren, coderen, en werkend krijgen.
 

Odaloper

Nieuw lid
Volgens mij begrijp je er echt niets van, je leest niet wat er staat!!
1e Ik heb mij voorgesteld!
2e Ik heb geen grote mond.
3e VERWISSELEN betekend dat het BESTAANDE lampje vervangen kan worden de een LED lampje!!
4e Ik zeg hiermee NIET dat je het lampje op de achterklep kunt laten branden!!
5e Ik ben leraar Nederlands, dus vertel mij A.U.B. niet hoe ik moet schrijven!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
3e VERWISSELEN betekend dat het BESTAANDE lampje vervangen kan worden de een LED lampje!!
4e Ik zeg hiermee NIET dat je het lampje op de achterklep kunt laten branden!!
5e Ik ben leraar Nederlands, dus vertel mij A.U.B. niet hoe ik moet schrijven!!

QED dat het treurig is gesteld met de leraren opleidingen. Als zelfs een leraar Nederlands de ott van betekenen niet blijkt te beheersen ;)
Toppunt is wel je op die achtergrond te laten voorstaan!
 
Bovenaan Onderaan