Verlichting kofferbak O2

Beste knappe koppen,

ik heb menig topic gelezen over de kofferbakverlichting van de octavia 2.

Nu heb ik weer een ander fenomeen waar ik even niet uitkom.
hele tijd geleden viel me op dat er geen verlichting meer aanwezig is in de kofferbak. lampjes gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen, mocht niet baten.

daarna richting het slot in de kofferdeksel en deze vervangen, maar mocht ook niet baten.
als ik de multimeter op de stekker aansluit (waar het lampje in moet) dan meet ik 3.86V?
en als ik de kofferbakklep dichtgooi, dan valt ie terug naar 0.23V, dus de schakelaar doet het.

maar ik snap niet dat er geen 12V op staat.
maar begin te twijfelen wat er wel op moet staan? iemand?

weerstandjes in de originele lampen defect? lampje niet in ieder geval.

ik heb de kabeldoorvoer goed gecontroleerd tussen de klep en de carrosserie en er zat inderdaad bijna een kabelbreuk en de isolatie van een paar aders (2) waren weg, deze weer met tape beveiligd en de bruine ader weer aan elkaar gemaakt (gaat naar de achterruitenwissermotor).

(die deed het overigens nog wel goed, ondank dat de kabel nog maar aan 2 adertjes hing.)

zekering 15 is goed, de binnenverlichting brand.
op dashboard geeft de maxi-dot aan dat de klep open is.

had nog een topic gezien om de bekabeling bij het slot even door te lussen, want daar is wel 12V aanwezig.
dat zal ik nog even doen.. maar denk dat er daarna iets fout gaat richting de lampen.. want beide doen het niet.
 

Marcooctavia

Forumguru
Beste knappe koppen,

ik heb menig topic gelezen over de kofferbakverlichting van de octavia 2.

Nu heb ik weer een ander fenomeen waar ik even niet uitkom.
hele tijd geleden viel me op dat er geen verlichting meer aanwezig is in de kofferbak. lampjes gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen, mocht niet baten.

daarna richting het slot in de kofferdeksel en deze vervangen, maar mocht ook niet baten.
als ik de multimeter op de stekker aansluit (waar het lampje in moet) dan meet ik 3.86V?
en als ik de kofferbakklep dichtgooi, dan valt ie terug naar 0.23V, dus de schakelaar doet het.

maar ik snap niet dat er geen 12V op staat.
maar begin te twijfelen wat er wel op moet staan? iemand?

weerstandjes in de originele lampen defect? lampje niet in ieder geval.

ik heb de kabeldoorvoer goed gecontroleerd tussen de klep en de carrosserie en er zat inderdaad bijna een kabelbreuk en de isolatie van een paar aders (2) waren weg, deze weer met tape beveiligd en de bruine ader weer aan elkaar gemaakt (gaat naar de achterruitenwissermotor).

(die deed het overigens nog wel goed, ondank dat de kabel nog maar aan 2 adertjes hing.)

zekering 15 is goed, de binnenverlichting brand.
op dashboard geeft de maxi-dot aan dat de klep open is.

had nog een topic gezien om de bekabeling bij het slot even door te lussen, want daar is wel 12V aanwezig.
dat zal ik nog even doen.. maar denk dat er daarna iets fout gaat richting de lampen.. want beide doen het niet.

Probeer eens anders te meten.
Je meet spanning op het lampje meet nu een via massa van de auto naar de +12V van het lampje.
Ik denk dat er dan 12V op staat.
Als dat zo is dan is het of een draad breuk of je schakelaar in je slot.

Zie ook https://www.skodaforum.nl/forum/i/kofferbak-verlichting-werkt-niet.37642/#post-801812

Marco.
 
Probeer eens anders te meten.
Je meet spanning op het lampje meet nu een via massa van de auto naar de +12V van het lampje.
Ik denk dat er dan 12V op staat.
Als dat zo is dan is het of een draad breuk of je schakelaar in je slot.

Zie ook https://www.skodaforum.nl/forum/i/kofferbak-verlichting-werkt-niet.37642/#post-801812

Marco.


Dank je wel Marco.

Ik heb dit topic al doorgelezen en zal het nog een keer doen voor als ik iets over het hoofd zie.

Ik zal even testen zoals je meld. De min op de trekhaak en zal de plus meten op de stekker van het lampje.

Als dat zo is. Dan zal ik wel een massa probleem hebben. Waar gaat die kabel allemaal langs? Eigenlijk nergens anders last van dat er iets het niet doet.

Morgen maar ff testen.. Bedankt
 
202972500.png


waar zou ik moeten zoeken?
 
Bovenaan Onderaan