Verlichting dashboard wijzers benzinemeter en motortemperatuur vervangen?

Hallo,

Afgelopen tijd kwam het regelmatig voor dat de verlichting van de wijzers voor de benzine en voor de motortemparatuur onregelmatig begonnen te knipperen (altijd tegelijkertijd). Nu is het knipperen opgehouden, en branden de lampjes niet meer.

Is dit zelf op te lossen? Zo nee, wat voor kostenpost is dit ongeveer?
 

oco1979

Forumguru
Eens de bedrading ,relais bekijken en zekeringenhouder of daar niets mis mee is voor je andere stappen van dashboard bewerkt .
 

oco1979

Forumguru
Als je deze vraag steld,veronderstel ik dat je niet echt weet wat relais of zekeringhouder is.
Dat is basiskennis,zou het dan best aan iemand anders overlaten voor deze klacht.
Bevriende garagist of garage zelf.
 
Ik weet wat een relais en zekeringhouder is, maar weet niet waar ik deze in de Octavia kan vinden.
Ik heb geen service manuals.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het helpt ook wanneer je jezelf als nieuw lid even voorstelt in het Meet en Greet gedeelte van het forum. Wordt hier namelijk wel gewaardeerd...
Voorbeelden genoeg daar; het kan kort of uitgebreid, naar eigen keuze.
 

EdK

Forumguru
Klinkt als................. wat ik ook had met de tellers van mijn voormalige Yeti.
Nieuwe Unit bij dealer is niet te betalen ( belachlijke prijzen omdat ze niet repareren)
Dus zoals @ertromp al aangeeft contact gezocht met KMS te appledoorn en daar hebben ze de boel in een uurtje gerepareerd op een zaterdag.
En twee jaar garantie erbij op reparatie waar de nieuwe eigenaar nu nog profijt van heeft !

Ojah kijk ook eens in "meet en greet" ook leerzaam topic !
 
Klinkt als................. wat ik ook had met de tellers van mijn voormalige Yeti.
Nieuwe Unit bij dealer is niet te betalen ( belachlijke prijzen omdat ze niet repareren)
Dus zoals @ertromp al aangeeft contact gezocht met KMS te appledoorn en daar hebben ze de boel in een uurtje gerepareerd op een zaterdag.
En twee jaar garantie erbij op reparatie waar de nieuwe eigenaar nu nog profijt van heeft !

Ojah kijk ook eens in "meet en greet" ook leerzaam topic !

Is een goede tip als ik er zelf niet uit kom. Wat kostte dat?
 

EdK

Forumguru
Kan wel kloppen , heb de nota niet meer daar ik die met de Yeti meeverkocht heb vanwege de garantie voor de nieuwe eigenaar (es)
Maar volgens mij is dit wel ex BTW, maar kan het fout hebben.
Maar de dealer is ter aller tijden duurder want die zetten er een nieuwe in....
 
Bovenaan Onderaan