Verlichting Clever Edition

Allen, ik heb een vraag over welke verlichting er nu exact in een Clever Edition zit.
Ik weet dat het de Xenon met wimpers zijn, maar zit daar nou ook de Dynamische Licht Assistent op?
Camera is wel aanwezig, Xenon en wimpers ook, maar nergens is duidelijk wat er nu wel en niet is voorzien.
Wie kan mij helpen?
 

Antera

Donateur
Ik vermoed van niet maar zeker weten doe ik het niet aangezien SLA een optie is die je apart moet aanvinken. Net als dat je LA (light assist) apart moet aanvinken alvorens je dit krijgt.

ik zie in de lijst dat de clever edition als standaard dit heeft:
https://www.skoda.nl/modellen/superb-combi/ambition-business

Dat betekend dus alleen adaptieve verlichting maar geen SLA

Ik zie dat de clever edition wel verkeersbordherkenning heeft en dus de camera. Hierdoor is later lane assist en grootlicht assistent aan te zetten mocht je die niet hebben mee besteld :-).
 

kwillems

Donateur
IIk zie dat de clever edition wel verkeersbordherkenning heeft en dus de camera. Hierdoor is later lane assist en grootlicht assistent aan te zetten mocht je die niet hebben mee besteld :-).
Eigenlijk best lamlendig dat dit er feitelijk als een soort crippleware op gezet wordt, om uiteindelijk een paar centen extra te kunnen verdienen.
 

Antera

Donateur
De dealer kan de lane assist en de grootlicht assistent niet activeren naderhand. Voor lane assist moet je normaal gezien meen ik iets van 5 a 600 extra betalen om deze mee te krijgen terwijl de hardware er wel op zit in dit geval. Dus even langs komen bij me en 50 euro later en je hebt het ook :-)

Waarom I don't now
 

kwillems

Donateur
Ik denk dat je de reden al aangeeft: zo kan Skoda er 5 tot 600 euro extra aan verdienen.
In de IT is dat een beproefd businessmodel: de klant extra laten betalen alvorens bepaalde functionaliteiten te enablen.
 
Bovenaan Onderaan