Verlenging Connect abonnement

Onze Karoq wordt binnenkort één jaar oud dus kreeg ik het aanbod om mijn abonnementen op Connect en op het infotainment systeem te verlengen.
Ik heb die € 88 maar afgetikt, zonder me al te veel te verdiepen in het nut ervan. Volgende keer eens beter nadenken.
Vandaar dus mijn vragen hier. Het nut van de connect-app heb ik nooit echt kunnen ontdekken. Als ik de auto zelf afsluit geeft de app vrolijk aan dat de auto ontgrendeld is. Het van afstand laten knipperen of claxonneren heb ik nog nooit gebruikt. Het tevoren ingeven van een navigatie-bestemming werkt vaker niet dan wel.

Dan nu het infotainment-systeem. Waar betaal ik eigenlijk voor ? Kaartupdates zijn toch levenslang gratis ? Het systeem is trouwens weinig actueel. Misschien zou ik dus de actuele verkeersinformatie missen ? WAZE is altijd actueler.

Hebben jullie andere (betere) ervaringen en/of mis ik iets ?

Groet, Dirk
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je er enig nut ter waarde van €88 of meer van verwacht, dan is het misschien zinvol.

Persoonlijk zie ik dat nut helemaal niet, nog los van het feit dat ik niet kan overzien welke informatie er zonder dat ik het weet bij Pon terechtkomt. Samen meer dan voldoende reden om de (in dit geval: Seat Connect) app niet te activeren en de module meteen te laten verwijderen (de aankoop betrof een dealer-demo van 11 maanden oud).

Navigatie updates: de toen voor mijn auto geldende 3 jaar Mapcare bleek eerder verlopen dan de datum op het kentekenbewijs deed verwachten, want die 3 jaar was al ingegaan op het moment van de nulbeurt. De auto stond nadien nog een paar maanden in de showroom alvorens als demo te worden ingezet, wat een latere datum op het kenteken opleverde. Daardoor viste ik achter het net toen ik nog net even een verse kaart wilde scoren... Kon voor €149 een nieuw kaartje kopen bij de dealer, óf het aanmerkelijk voordeliger voorgoed laten oplossen bij een van de VCDS/VCP-goeroes (tegelijk met nog wat andere aanpassingen). Eenmaal raden...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik gebruikte in de Skoda Scala altijd de 'ingebouwde' navigatie. In binnen en buitenland.
Altijd voldoende en prima geweest.
Nu in de T-Roc gebruik ik ook weer de navigatie van het systeem. Voldoet voor mij ook.

Vaak verken ik vooraf op de pc de route/omgeving. Zeker als er meerdere parkeermogelijkheden zijn.
Zoals bij een parkeergarage in met 2 ingangen, waarbij alleen de 'officiële' genoemd werd.
Gelukkig wel, want zaterdag wilde (op de PC) Google mij de verkeerde kant van een éénrichtingsstraat laten inrijden.
Oké, dat was de allereerste keer dat Google maps het fout had. Maar toch.
Geen een systeem is onfeilbaar.
 

Antera

Donateur
Het connect is zijn geld niet echt waard. Slecht systeem wat met regelmaat niet werkt enz. Daarnaast voor navigatie hoef je het niet te doen daar heb je Smart-link voor en is altijd up to date met waze/googlemaps of en andere navigatie
 

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye Jij hebt het over een module, dat was het MijnSkoda-systeem van Pon. Dat is inmiddels al lang verlaten. Dit gaat over Skoda Connect van VAG/Skoda. Daarbij downloadt het systeem via de ingebouwde e-sim bij het juiste abonnement (ik meen gelezen te hebben dat je bij Skoda meerdere abonnementen hebt) bijvoorbeeld zelf de kaarten. Scheelt klooien met een USB stick. Ook krijg je up to date verkeersinfo.

De informatie die ze willen hebben komt evt. bij de beurt wel in het VW-systeem, deels zelfs verplicht vanuit de EU (verbruik, naar verluidt zelfs of je de waarschuwing m.b.t. de maximumsnelheid uitzet), deels van VW zelf. Ik meen een onderzoek gelezen te hebben waarbij BMW zelfs het aantal bewegingen van de elektrisch verstelbare stoel naar de fabriek stuurde).

@Karocker De status van de auto (ver- cq. ontgrendeld) wordt bij mijn Golf wel goed weergegeven. Hoe staan jouw privacy-instellingen van het systeem (wereldbolletje /spionnetje)?
 

Okki

Donateur
My Seat werkt bij mij prima. Navigeren naar nieuwe adressen naar de auto sturen. Laten knipperen en/of toeteren (geen idee waarvoor maar soms ff voor de grap en kijken naar de reacties van mensen)

Ook de status van de auto (deuren/ramen open?) en vergrendelen op afstand.

Is het nuttig en nodig? Waarschijnlijk niet.
Heb wel begrepen dat de live verkeersinfo ook deel uitmaakt van dit pakket en dat werkt vrij secuur. Zelfs straatjes in de woonwijk waar soms opstopping is. Geen idee waar ze die info dan vandaan halen overigens
 

CharlesTucker

Forumguru
Heb wel begrepen dat de live verkeersinfo ook deel uitmaakt van dit pakket en dat werkt vrij secuur. Zelfs straatjes in de woonwijk waar soms opstopping is. Geen idee waar ze die info dan vandaan halen overigens
Voor mij een goede (en enige) reden om dat abonnement jaarlijks te verlengen. Met je telefoon heb je die informatie natuurlijk ook, of met een los TomTom kastje (en veel goedkoper), maar ik heb geen zin in losse zooi in m'n auto. Telefoon blijft in de tas of jaszak als ik in de auto zit.

Overigens dacht ik dat die betaalde verkeersinformatie van TomTom komt, staat ergens in de lange lijst van copyright messages. Maar inderdaad, wat @Okki zegt, behoorlijk secuur. Hier in de buurt kan ik zien hoe lang de rij bij de McDrive is (niet dat ik daarin geinteresseerd ben, maar toch grappig :). Zonder abonnement heb je overigens (in mijn O3 van ruim 5 jaar oud) ook wel verkeersinformatie, via RDS, maar die is erg beperkt en verouderd.
 
Dank voor jullie reacties. Die connect app hoef ik de volgende keer in ieder geval niet te verlengen. Ik heb nog een jaar om na te denken over de actuele verkeersinfo in de navi. De praktijk is dat we meestal WAZE gebruiken. Die geeft ook roodlicht- en snelheidscamera's aan....
Kan handig zijn :-)
 

fanSkoda-VW

Donateur
De VW kaarten komen van Here Technologies, vertelde me de helpdesk.
Die het ook aan vele andere merken leveren, o.a. Jaguar.
 
Bovenaan Onderaan