Verlengde onderhoudsinterval al mogelijk Greenline 1.2 TDI?

Van een collega begreep ik dat dit voor de Seat Ecomotive wel gelukt is bij de Seat dealer in Almaar. Ipv om de 15000km een beurt bij hem dus pas na 30000km. Een jaar gelden heb ik dit nagevraagd bij 2 dealers Amsterdam en Heemskerk, en volgens hun was dit niet mogelijk voor de Skode Greenline. Er zouden o.a geen sensoren aanwezig zijn tbv meten oliekwaliteit in de Skoda, dit zou wel in de Polo 1.2TDI aanweizg zijn. Hoe dit bij Seat zit?

Maar wellicht kan iemand mij de laatste stand van zaken hierover vertellen, is het al gelukt bij iemand om zijn Skoda Greenline wel met een verlengde onderhoud af te spreken?
 
Klopt, en volgens boekje en dus importeur kan het niet. Maar nu hoor ik dat er toch (Seat) dealers zijn die het wel gewoon willen doen en het ook een beetje onzin vinden iedere keer bij 15000 weer langs te moeten komen. In duitsland wordt er ook onderhoud bij 30000 gedaan. Uiteraard is het verstandig als je niet veel rijdt en veel kleine stukjes het gewoon bij 15000km te houden. Maar aangezien ik 35000km per jaar rij wil ik de gok wel nemen, gaat tenslotte wel long life olie in en is een nieuwe auto. Verwacht weinigproblemen, heb echter nog geen Skoda dealer gevonden die dit ook vindt en gewoon mijn garantie blijft geven. Of zit er tocg verschil in de Seat en Skoda qua onderhoud? Ik weet wel dat de Polo bluemotion wel sensoren heeft tbv oliekwaliteit, de Seat ecomotive zo dat net zoals de Skoda GReenline niet hebben.
 

Chatslet

Forumguru
Naar wat ik begrepen heb zitten die sensoren er dus wel bij auto's die de genoemde code's in het service boekje hebben. Anders kun je het natuurlijk niet inschakelen met VCDS. Ik zal bij aflevering van mijn Greenline eens navraag doen. Ik vraag me trouwens af ze met 15000 KM uberhaubt wel olie wisselen. Als die olie 30000KM mee gaan heb je grote kans dat ze bij de 15000KM alleen maar de auto even na lopen, vloeistoffen bij vullen en hoogstens het brandstoffilter en luchtfilter vervangen.
 

piair1982

Forumguru
Vanaf dag 1 moet er longlife olie in dan kan je naar 30.000 km onderhoud.

Standaard is er niet voor gekozen omdat de meeste Škoda rijders geen km vreters zijn. Daarnaast vallen de kosten best wel mee.
 

Noord26

Forumguru
Het scheelt je dan een kleine beurt a €160,- per 30Dkm. Als het kan prima, maar als hij daarvoor elke 15Dkm weer even bij de dealer nagelopen wordt voor dat bedrag hoor je mij niet klagen. Het kan je grotere kosten besparen op lange duur.
 
Naar wat ik begrepen heb zitten die sensoren er dus wel bij auto's die de genoemde code's in het service boekje hebben. Anders kun je het natuurlijk niet inschakelen met VCDS. Ik zal bij aflevering van mijn Greenline eens navraag doen. Ik vraag me trouwens af ze met 15000 KM uberhaubt wel olie wisselen. Als die olie 30000KM mee gaan heb je grote kans dat ze bij de 15000KM alleen maar de auto even na lopen, vloeistoffen bij vullen en hoogstens het brandstoffilter en luchtfilter vervangen.

Ben benieuwd Chatslet wat jouw dealer er over gaat vertellen, wanneer heb je de auto? hoor het graag nog van, ik denk ook dat die olie niet eens eruit gaat bij 15000km. Ik heb er vertrouwen in dat er best eenbeurtje over geslagen kan worden. Het is wel zo dat die verlengde beurt bij 30000 ook duurder is dan normaal. Vindt het vooral vervelend dat ik weer met auto langs moet, kost me een halve dag zeg maar.
Wellicht rijden er Skoda's in (andere landen?) rond die wel die sensoren hebben, en dus in boekje juiste codes hebben tbv verlengde garantie.
 
Bovenaan Onderaan