Verlagingsset gaat nog zakken ?

Sjoeke

Nieuw lid
Hoi Allen,
Ik heb vanaf gisteren mijn verlagingsset onder de octavia van mij liggen, deze is door de garage eronder gezet en is afkomstig van de importeur (D'ieteren bij ons in Belgie)
Echter bij het ophalen van de auto en toen ik hem zag staan, vroeg ik aan de garagist, was het niet gelukt ?
Met andere woorden, het was voor mij niet duidelijk te zien dat de verlaging eronder zit..Tuurlijk zie je dat hij iets verlaagd is, echter heeft het niet mijn gewenste effect.
Nu zegt de garage dat de auto na enkele weken/maanden nog verder zal zakken en dat het dan wel duidelijk te zien zou moeten zijn.
Is dit nu lulkoek of echt waar..?
Heeft hier iemand ervaring mee of dit ook echt zo is..

De skoda had al een sportonderstel eronder zitten en de verlagingsset is een van Eibach...
 

Desperado

Forumguru
Geen lulkoek.
Dit is echt zo.
De verlaging valt mij ook nog steeds niet op als de auto alleen staat.
Maar naast een soortgenoot is het wel heel duidelijk te zien.
 

Sjoeke

Nieuw lid
mmm...neemt niet weg dat ik de verlaging verre van bijzonder vind. Ik heb nu nog altijd ruim 5 cm tussen band en chasis..en om daar nu 600 euro voor betaald te hebben...Ga eens contact opnemen met de garage, want dit is nu niet exact wat ik ervan had verwacht..
 

Gieliovd

Forumguru
mmm...neemt niet weg dat ik de verlaging verre van bijzonder vind. Ik heb nu nog altijd ruim 5 cm tussen band en chasis..en om daar nu 600 euro voor betaald te hebben...Ga eens contact opnemen met de garage, want dit is nu niet exact wat ik ervan had verwacht..
Je koopt een verlagingsset met een specificatie van XX centimeter verlaging.

Pak een standaard auto, meet hoe hoog die is. Pak je eigen auto en meet datzelfde, weet jij genoeg!

edit: ik geloof niet dat het nog veel zal zakken, anders is het verenstaal wel erg triest. Stel je voor wat dat over 5 jaar doet dan.

Tuurlijk moet de veerspanning nog een beetje zetten.

edit 2: Je moet trouwens wel een beetje veerweg houden, anders kun je toch niet meer over drempels, of wel?

Als ze helemaal strak in de wielkasten zitten, heb je genoeg aan een steentje om ze te laten aanlopen!

Ik heb het met mijn eerste auto gehad, met standaard vering :) die zat zo in de wielkasten haha.
 

Sjoeke

Nieuw lid
Nou, het grappige is dat ik een foto heb laten zien aan de garagist van hoe ik hem wilde hebben, ietsjes hoger dan de foto op de link die jij stuurt..want dat is wel erg laag haha..Maar nu zit ie eronder en heeft dus niet het resultaat van wat ik wilde hebben..Ik wilde 4 cm omlaag maar feitelijk is ie nu maar 1 cm verlaagd..en ja, dat is een beetje weinig vind ik..De buurman zag het verschil niet eens...:crazy:
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb ook ooit mijn auto verlaagd en in het begin viel het ook tegen
Ga er gewoon mee rijden en wacht het even af
Als je er niet zeker van bent ga dan wel naar de dealer en leg het uit
Deze zal ook zeggen dat je geduld moet hebben maar dan sta je wel sterker als het niet naar je zin is
 

remmie

Lid
Verlagingsets zakken afhankelijk van het merk (oftewel de kwaliteit) nog behoorlijk na. Heb altijd mijn auto's verlaagd (ook de superb) en na enkele weken/1000km wordt het pas wat. Je merkt het overigens vanzelf als je steeds iets vaker met de bodem over een drempel schuurt..:(
 

tlpeter

Actief lid
Dat over een drempel schuren is het meest vervelende idd
Ik had een escort toen 4 cm verlaagd en kwam soms niet over hoge korte drempels heen, de passagiers moesten dan uitstappen :D
 

Desperado

Forumguru
Die van mij zijn nu na enkele weken toch echt wel gezakt.
Op het eerste gezicht dacht ik ook van niet, maar als ik hem naast een andere Felicia zet is het heel duidelijk te zien.
 
In dit geval lijkt het me beter om de afstand van de onderkant van het spatbord tot aan de grond direct te meten na de verlaging en die maten per kant/wiel op te schrijven. Na een tijdje nog eens nameten en je hebt echt harde feiten of ie nagezakt is of niet.
 

Sjoeke

Nieuw lid
Hoi Allen,
Het setje weat eronder is geplaatst is van Eibach. Een vriendin van me zag gisteren wel dat ie verlaagd was..Zaterdag weggeweest met de spullen erin van de band, en ja, dan is ie zo verlaagd als ik hem wil hebben.

Ik ga de maten eens opschrijven en dan maar even afwachten. Ik ga wel nog even contact opnemen met de garage, zodat zij in ieder gevall nog eens op de hoogte zijn van het feit dat ik hem niet laag genoeg vind.

Zal een update bijhouden hier van de ontwikkelingen.
Bedankt voor de berichten..
Aan Remmie, welk merk verlagingsset gebruik jij meestal onder je auto's ?
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind dit zo raar reageren zo zonder optisch materiaal .
Met foto zou dit dus voor ons ook makkelijker reageren zijn.
Algemeen genomen als je je wagen verlaagt heb je niet meteen het gewenste resultaat. Je moet je veren eerst een beetje inrijden. Eens hij zo'n 500 à 1000 km gebold heeft heb je zijn maximum zetting . Dan kan je zeggen of je het gewenst vind of niet , maar ik denk niet als ik je berichten lees dat je dan nog de gewenste daling gaat krijgen , want ik denk niet dat het centimeters gaat schelen . Denk dat je eerste impressie ook je definitieve impressie zal blijven. Als je echt lager wil zal je jammer genoeg terug centen op tafel moeten gooien om het gewenste resultaat te kunnen behalen.
 

tlpeter

Actief lid
Dat denk ik ook
Nu zijn het waarschijnlijk alleen veren maar als je echt serieus wilt verlagen komen er ook nog eens schokbrekers bij
 

___JC___

Forumguru
Ik heb m 4 cm laten verlagen met alleen Apex veren (inclusief montage 250 eutjes). Hij zakt niet meer na het verlagen. Voor de wegligging zou je oom de schokbrekers moeten meenemen. Ik heb in ieder geval geen spijt. Hij stuurt iets zwaarder en ligt wat beter in de bochten. Totaal GEEN problemen bij drempels, hij ligt lager maar veert ook minder in.
 
Bovenaan Onderaan