Verlaging Octavia PHEV resultaat

Antera

Donateur
Omdat er wel eens wat vragen komen omtrent de uitkomst van de verlaging van een O4 Hybrid dacht ik vandaag even een foto te plaatsen na het verlagen ervan een.

Zo krijg je een beeld wat +/- 30mm verlaging doet :-)

Voor meer info contact me als je dit ook wenst
 

Bijlagen

  • 20240330_083821_resized(1).jpg
    20240330_083821_resized(1).jpg
    1 MB · Weergaven: 152
  • 20240330_083826_resized.jpg
    20240330_083826_resized.jpg
    1 MB · Weergaven: 150

Berghuis

Donateur
Ziet er super uit! Ben ook wel erg benieuwd hoe groot het verschil in rijcomfort. Is het een groot verschil qua rijden?
 
Ik heb veren van het merk MAD gemonteerd enkel ervaar ik wel dat hij stugger is afgeveerd, zeker de eerste dag, maar kan gewoon fatsoenlijk de drempels nemen
 

canth

Actief lid
Het gaat om mijn skoda Octavia, ik ben er heel tevreden mee. Het ziet er optisch (veel) beter uit vind ik, de schroefset van @Antera zelf gaat mij wat te ver :giggle:
Het rijdt ook een behoorlijk stuk strakker, waar ik eerst het gevoel had dat de auto een beetje 'dweilde' is het nu een stuk strakker geworden. Rijden over drempels moet je nog steeds met beleid doen overigens.
 

Alpha

Donateur
Wat mij wel nog aan het twijfelen maakt zijn de hoeveelheid laadplekken die of een varkensrug hebben liggen of heel iritant bij een stoep zitten. Nu ligt mn O4 zo hoog dat ik nergens last van heb. Idem met die vervelende drempels in het dorp waar ze de stoep doorheen laten lopen. Die zijn zo geschift hoog. Stof tot nadenken haha!
 

EdK

Forumguru
Stof tot nadenken haha!
Hoe meer obstakels rondom de paal hoe beter !
Weet je hoeveel aanrij schade er is anders ??
Buiten onze laadpalen hebben we verder nog veel elektrapalen op camperplaatsen / campings etc staan en soms snap je niet hoe men het voor elkaar krijgt maar weten ze deze omver te rijden /trekken !
Trekken ja, wegrijden met het snoer nog in het stopcontact.....:banghead::banghead::banghead:
 

Captain Hook

Forumguru
Bij dit soort plaatjes van dicht-bij-de-grond auto's heb ik altijd zo van:
Er is iets mis met die auto. Door z'n veren gezakt ofzo? En wat bij de eerste de beste (steile) verkeersdrempel? Of diepe spoorvorming op een landweggetje? Wat dan? :unsure:
 

Rallye

Forumguru
Ik vind deze qua verlaging nog meevallen. Standaard hoogte is echt geen gezicht voor iets dat een RS zegt te zijn. Alleen achter mag hij iets hoger, juist in verband de plaatsing van het wiel in de wielkast. Standaard is een Octavia van oudsher achter ook iets hoger dan voor, toch?
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Dat denk ik ook altijd als ik weer zo'n standaard Skoda zie rijden, is er iets mis met die auto? Zitten de transport blokken er nog onder? Verlaagde auto's doen alles qua rijgedrag trouwens beter, je gaat overigens met een mooie verlaagde auto geen landweggetjes opzoeken, het is geen range rover, niet dat de auto van TS ook maar enige moeite zou hebben met een diepere spoorvorming, de auto is niet eens echt laag. Verkeersdrempels neem je aan max 30 km/h, staat zo beschreven in de wetgeving, zelfs met de Mazda die pakweg 7 cm vrijheid heeft aan zijn voorste bumperlip hebben wij geen problemen, maar goed de gemiddelde burger neemt zo'n drempel aan 50 en meer, daardoor moeten moderne auto's op hun transportblokken blijven staan.

@Rallye

Dit is toch geen VRS?

@1983jeroen

En hoe wil je dat doen dan? Overigens toont het net mooi, zo zie je extra dat de auto verlaagd is, het is logisch dat het zo oogt.
 

Rallye

Forumguru
@JeSko Je hebt gelijk. Bij een O4 hybrid denk ik aan een RS iV, maar dat is deze inderdaad niet. Ik het bekijken van het plaat je was me dat niet opgevallen.
 
Bovenaan Onderaan