Verlagen Octavia III

Seyfi

Nieuw lid
Beste leden,

Ik heb een Octavia 1.6 TDI hatchback en die ben ik van plan om eibach 30 mm te verlagen bij Mark @Antera..
Ik heb hier nog twijfels over de rijcomfort die ik gaat inleveren, zijn er nog Eibach verlaagde Octavia's in de buurt van Rotterdam waar ik mee kan rijden??
Alvast bedankt Seyfi
 

DannyG

Forumguru
Hoi, ik woon niet in jouw buurt maar heb wel een 3cm verlaging bij Antera laten steken (Eibach Pro) en je boet niets in qua rijcomfort. In tegendeel, hij ligt vaster op de weg in bochten. Misschien dat de afvering iets stugger is, maar ik merk nauwelijks verschil. Wat ook belangrijk voor mij persoonlijk was, is het nemen van verkeersdrempels (d'r liggen hier verschillende venijnige bultjes in mijn buurt), maar ook deze zijn geen probleem tegen de normale snelheden.
En ook volbeladen met 4 volwassenen en een volgestouwd koffer levert hoe dan ook geen problemen op. Als je voor een verlaging van 3cm zit te kijken, dan is die Eibach Pro super. Niet nadenken ... gewoon doen. En @Antera geeft je de beste service tegen een zeer gunstige prijs ;).

Enige wat je in het oog moet houden is dat er niet te veel kilometers op je schokdempers zitten. Hoe minder hoe beter. Anders kan het zijn dat je door ook een set nieuwe van moet laten steken.

Voor fotootjes: zie de thread in mijn handtekening (vanaf 2de pagina en later)

Groetjes,

Danny
 

pr0mo

Lid
Ik vind persoonlijk de auto wel behoorlijk stugger. Het rijdt zeker niet slecht maar ik ga echt voorzichtig over drempels en vooral dwarsrichels op snelweg en korte oneffenheden voel je goed.

Probeer of je met iemand kan mee rijden. Wat de een stug vind, is voor een ander comfortabel. Het is maar net wat je referentie is.
 

B.Stuurder

Forumguru
Beste leden,

Ik heb een Octavia 1.6 TDI hatchback en die ben ik van plan om eibach 30 mm te verlagen bij Mark @Antera..
Ik heb hier nog twijfels over de rijcomfort die ik gaat inleveren, zijn er nog Eibach verlaagde Octavia's in de buurt van Rotterdam waar ik mee kan rijden??
Alvast bedankt Seyfi

In Hellevoetsluis staat een RS bij de dealer, die heeft een verlaging van 15 of 20 mm en 19" 225 x 35 banden, ik vond hem comfortabeler dan mijn huidige Renault Megane Estate.
En anders moet je wachten tot januari, dan heb ik 30 mm Eibach verlaging en 19" 235 x 35.
 

Seyfi

Nieuw lid
Hallo goedenavond,

Als ik DannyG zijn ervaringen leest dan wil ik ervoor gaan..pr0mo ervaart het anders dus het beste is inderdaad met iemand meerijden..

Groet Seyfi
 

B.Stuurder

Forumguru
Tegenwoordig zijn de wielophangingen van dusdanige kwaliteit, dat je met verlagen en grote velgen geen klappen meer maakt, zoals vroeger.
Kijk anders hier naar, het is wel Duits gesproken, maar legt precies uit dat je niet bang hoeft te zijn:
 

pr0mo

Lid
Kijk ieder mens is verschillend qua voorkeuren en het scheelt ook in welke omgeving je veel rijdt en hoeveel km's je maakt. Let wel ik heb geen spijt van mij verlaging en vind het ook erg mooi staan. Maar comfortabel vind ik het persoonlijk niet.

Voordelen vind ik vooral dat de auto beter smoelt, zakt minder door met zware beladingen, bochten en klaverbladen gaan lekker haha.
 

DannyG

Forumguru
Ervaringen zijn inderdaad persoonlijk en kunnen bijgevolg van elkaar verschillen uiteraard :). Het enige wat ik voor mezelf kan vertellen: ik heb met de originele vering een dikke 600km gereden alvorens de Eibach verlaging te laten plaatsen. Het verschil voor en na was echt in mijn opinie héél klein, zeker voor wat betreft stugheid. Maar ik kan aannemen dat de perceptie van @pr0mo anders is op dat gebied, net zoals dat bij ieder van ons het geval is :jaja:.

Er mee rijden zal je een idee geven ;). Wat ik wel niet als referentiepunt zou willen aanduiden, is een RS met de standaardverlaging. Als je voor Eibach wil kiezen, dan moet je echt wel zo'n stel kunnen uitproberen.

De zoekfunctie zal je mogelijks ook nog wat meer wegwijs maken, maar reserveer flink wat tijd als je alles wil lezen :D.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/eibach-verlagingsveren-octavia-combi.19270/

Nog een laatste bemerking: mocht je de verlaging laten monteren en ben je er achteraf toch niet zo tevreden van? Bij montage krijg je de originele veren mee. Bewaar ze en bij ontevredenheid kan je ze terug laten plaatsen. De Eibachs krijg je altijd wel verkocht en met wat slimmigheid en geluk doe je nog niet veel verlies ook.

Succes met de zoektocht :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan