Verlagen en xenon?

DJ_SuperB

Nieuw lid
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een nette SuperB (bwjr '05), TDI 96 kw, automaat, in Elegance uitvoering. Om mijn auto wat te individualiseren heb ik nog wel een soort verlanglijstje:
- Chiptunen (bv bij VAGtechniek)
- Andere velgen.(Audi velg type S8 in 18" lijkt mij wel wat) Standaard zit er de 17" type Cubic onder.
- En als laatste: Verlagen. En dan komt ook mijn vraag.
Kan de wagen zonder meer worden verlaagd of zijn er bijzondere aanpassingen nodig in verband met de xenonverlichting die standaard op de elegance uitvoeting zit? Ik meen iets dergelijks op de site van ABT te hebben gelezen.
Heeft iemand advies?
 

MarcoO2

Forumguru
ik zou denken van niet... mijn Xenon's stellen zichzelf goed. Hooguit dat het nul-punt bijgesteld moet worden?
 

Huyzen

Lid
Kan de wagen zonder meer worden verlaagd of zijn er bijzondere aanpassingen nodig in verband met de xenonverlichting die standaard op de elegance uitvoeting zit? Ik meen iets dergelijks op de site van ABT te hebben gelezen.
Heeft iemand advies?

Ik heb hiervoor een O2 met sportonderstel gehad (dus ook iets verlaagd) en kan me niet herinneren dat er een aanpassing van de Xenonlampen nodig was.
 

Glenn

Actief lid
een superb is anders er zijn er die er al problemen met hadden
maar om hoe veel cm lager gaat het ?

problemen waren bij een grote verlaging
 

joergarms

Senior Member
Mij lijkt dat als je de auto voor en achter evenveel verlaagt, er geen problemen voordoen.
Anders wordt het als je de neus wat lager wilt hebben, dan zal de xenon zich blijven bijstellen.
 

DJ_SuperB

Nieuw lid
Dit is het stukje tekst dat ik op de site van ABT heb gezien:
"ABT coupling bar set

for vehicles with suspension lowering and Xenon headlamps

After lowering the ride height (app. 35-40 mm), the statutory automatic headlamp levelling of vehicles with Xenon headlamps does not work anymore. Also the null balance is not possible anymore, as the values of the level sensors are not within the control range and the electronic control unit identifies an error.

By using shorter, adjustable coupling bars this problem can be solved cheaply, professionally and comfortably".

Zover dus nog niemand die hier ervaring mee heeft?
 

___JC___

Forumguru
Ik ben 40 mm verlaagd en heb Xenon. Volgens mij ging het vanzelf goed en hebben ze niets aan hoeven passen.
 

joergarms

Senior Member
Ik weet niet of de hellingshoek van de auto electronisch of mechanisch door middel van stangen gemeten wordt.
Als het het laatste is, dan zit er natuurlijk wel een limiet aan.
 

remmie

Lid
Ik ben ook verlaagd. Er zit een hoogteregeling op de voorophanging maar die blijft binnen het bereik waardoor je na verlagen geen problemen zult krijgen, hoogteregeling blijft gewoon werken.

Overigens adviseer ik je meteen goede kotre schokdempers te monteren (bilstein is goed en betaalbaar) om te voorkomen dat je ers snel met je voorbumper op straat komt bij een uitrit of drempel.

Verder veel plezier met je aankoop, ik ben na 2 jaar en 70000km nog steeds erg blij, hoop dat jij dat ook zult zeggen tegen die tijd.
 

DJ_SuperB

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog een beetje zitten 'Googlen' (..ofzoiets) en ik ga nu sparen voor een setje verlagingsveren van MAD. Heb begrepen dat de dealer (zowel Skoda als VW) dit fabrikaat levert bij after sales verlaging.
Met MAD veren komt de wagen 30mm lager en zo blijf ik binnen de marges van de xenonverlichting. Daar komt nog bij dat de standaard schokdempers nog goed met deze verlaging kunnen omgaan. En dat is ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Als het zover is zal ik wel wat foto's posten.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nog een beetje zitten 'Googlen' (..ofzoiets) en ik ga nu sparen voor een setje verlagingsveren van MAD. Heb begrepen dat de dealer (zowel Skoda als VW) dit fabrikaat levert bij after sales verlaging.
Met MAD veren komt de wagen 30mm lager en zo blijf ik binnen de marges van de xenonverlichting. Daar komt nog bij dat de standaard schokdempers nog goed met deze verlaging kunnen omgaan. En dat is ook niet onbelangrijk natuurlijk.
Als het zover is zal ik wel wat foto's posten.

Mij bevalt de MAD set wel prima op mijn O2.
Prijs viel mee, 400 euro en de xenon werkt inderdaad nog steeds perfect.
 
Ik heb mijn superb uit 2004
Ook verlaagd dmv een schroefset
Kan lekker laag en geen probleem met de xenon en rijd heerlijk in samenwerking met mijn 20 inch wielen
Ik zou voor een schroefset gaan kan hè hem precies zo zetten als dat jij wil
 

eriktv

Forumguru
Er zijn nog maar weinig S1-bezitters actief hier, denk ik. Dat merkte ik met m’n O1 ook steeds meer. Je ziet ze helaas ook simpelweg minder rijden.
 
Bovenaan Onderaan