Verkrijgbaarheid in België

ljo13

Lid
Is er al meer nieuwe over wanneer de Enyaq te bestellen zou zijn in België?

Dit artikel van autogids zegt begin 2021 maar iemand toevallig meer informatie?

Op de website van Leaseplan bvb. is hij helemaal nog niet te configureren. Mijn Superb-lease loopt op zijn laatste benen en gezien de fiscaliteit van bedrijfswagens die zal worden aangepast in België, lijkt de Enyaq mij echt een interessante optie.

Op de skoda-website wel al te configureren en het lijkt me niet onmogelijk om deze te doen passen in het leasebudget mits wat onderhandelen. Hij zal waarschijnlijk duurder zijn qua lease maar elektriciteit kost minder dan benzine dus valt daar volgens mij wel een mouw aan te passen. :D
 

ljo13

Lid
Niemand met een idee hierover? Of eventueel wat inside information? ;)

Voor België zou nu toch stilaan iets bekend moeten zijn? Of zouden ze ons overslaan omdat de Belgen traditioneel wat trager zijn in het omarmen van nieuwe technologie?
 

RCO

Lid
Bestellen is zeker mogelijk! Zelf heb ik vorige week besteld, nu vol ongeduld afwachten tot januari 2022 #slik.

Helaas puur uit het boekje en op basis van de website en deskundige begeleiding vd verkoper in de showroom, aangezien *nergens* in België (vorige week letterlijk, tot in Brussel en Antwerpen gebeld) er eentje in de showroom staat.

Wel begrepen dat deze week de verkopers centraal training krijgen dus weldra in de showrooms ook te zien lijkt me..
 

timdejonge

Actief lid
ik heb er vorige week ééntje testgereden, bij ons op het werk zijn er al enkele besteld en levering zouden mogelijks al augustus, september zijn....
 

Jdbigg

Senior Member
Ja, op Tweakers al veel rijders van Enyaq, ook Belgen. In NL rijden er nu al meer dan 1.000 stuks. Ik heb er al 2.000 km op zitten met mijn iV 60. Heerlijke auto
 

timdejonge

Actief lid
enige spijtige is dat we beperkt worden qua opties, en de elektrische koffer niet standaard is.... wat voor een auto van die waarde wel zou mogen....
bij een Audi Q4 bijvoorbeeld zit het wel standaard...
 

Jdbigg

Senior Member
Tja, altijd lastig om een keuze te maken, de ideale auto voor iedereen bestaat nu eenmaal niet. De Enyaq is van binnen inderdaad ruimer, Audi heeft nooit voorkeur gegeven aan veel binnenruimte. En het uiterlijk is persoonlijke smaak. In ieder geval is de Enyaq een heerlijke auto om mee te rijden. Veel voorpret gewenst !
 
Bovenaan Onderaan