Verkoopcijfers Skoda

Verkoop wagens van de eerste 5 maanden van 2005 in Belgie.
- De koploper is Peugeot
- De stijgers : Skoda + 23,47 % ,Audi + 19,18 %, Hyundai + 18,42 %, BMW + 13,46 %.
- De dalers : Mazda - 36,53 % maar ook Peugeot - 5,02 %
De stijging/daling is vergeleken met vorig jaar toen er een autosalon was!
Er werden ook 44 Bentley's, 2 Rolls-Royces en 1 Maybach verkocht.
Bron : Autorubriek van P-Magazine.

Dutch4x4

Senior Member
In Nederland is het marktaandeel ten opzichte van 2004 gestegen van 1,3% naar 1,81% (na zes maanden), het hoogste ooit. Dus hier gaat het ook goed!

rickske

Actief lid
Zo zie je dat meer en meer mensen overtuigt worden van de prijs kwaliteitsverhouding van skoda.En waarschijnlijk heeft de introductie van de nieuwe oct.2 combi er ook veel mee te maken. /forum/images/graemlins/grin.gif

Octaviarijder

Actief lid
In de leasemarkt kun je heel moeilijk om Skoda heen, je krijgt gewoon net zoveel auto voor minder geld. Het zal niet bij iedereen een bewuste keuze zijn, maar steeds meer mensen zullen Skoda gaan/moeten rijden.

VEEJAY

Forumguru
Ik heb al aardig wat collega's die het serieus overwegen, helemaal nadat ze in de mijne hebben gezeten :-)

@VEEJAY, Same here, sommige mensen hebben nog steeds een slechte gedachten over Skoda maar als ze eenmaal een stukje gereden hebben (en eigenlijk al naar binnen hebben gekeken) is het negatieve commentaar meteen verdwenen. Veel voor weinig........

rickske

Actief lid
Onbekend is onbemind vind ik,altijd maar die vooroordelen over skoda. /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/tongue.gif

Och, bekijk het van de vrolijke kant: wij rijden allemaal veel voor weinig. Als Skoda meer gaat verkopen, kon dat weleens afgelopen zijn. Seat hoort ook allang niet meer bij de prijsvechters.

Joeri

Actief lid
Ik vrees Skoda ook niet meer binnen een aantal jaren. Wel nog een goede prijs voor wat je krijgt, maar dan zéker geen echte weggevers meer. Loonkosten in Tsjechië zullen door Europa hoger worden, beter imago, betere verkopen..

Wil zeker geen zwartkijker zijn hoor /forum/images/graemlins/frown.gif maar het zal die richting wel uitgaan.

Als ze de BPM afschaffen maakt het me allemaal niet meer uit. Dat ik bij Skoda ging kijken had er ook mee te maken dat de merken waar ik graag in wilde rijden te duur zijn, dan kijk je naar alternatieve die uiteindelijk net zo goed zijn. Ik vind de O2 namelijk niet DE beste auto, er zijn ook andere merken die ik net zo mooi/goed vind alleen belachelijk duur zijn.

rickske

Actief lid
In de beginjaren van de Japanse merken kon je ook koopjes doen maar die tijd is al lang voorbij,en ga dan ook maar eens kijken voor onderdelen dan weet je pas echt wat duur is.De eerste 3 Japanse auto met een heel goede reputatie wat betrft betrouwbaarheid nooit technische problemen gehad,maar bij de laatste was het ene probleem opgelost en het volgende kwam er al aan en heb ik de auto van ellende weggedaan. /forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Arjen

Actief lid
Een directeur van een bedrijf waar we zaken mee doen heeft een paar maand geleden mijn Skoda gezien en overweegd nu serieus om zijn werknemers een Skoda als leaseauto aan te bieden.

Vandaag met een van zijn werknemers (rijdt een uitgeklede passat, voor dezelfde kosten als mijn opgetuigde skoda) op stap geweest.
Deze werknemer uitte eerst zijn ongeloof over het voorstel van de baas: "Je gaat toch niet in een Skoda rijden", en vervolgens "De auto ziet er wel erg mooi uit, ook van binnen". Ik heb hem maar even in mijn Skoda laten rijden.

Over zijn reactie hoef ik niets meer te vertellen, behalve dat ik denk dat er binnenkort weer een paar lease skoda's erbij. /forum/images/graemlins/smile.gif

Ik ben benieuwd hoe lang de wachttijd gaat oplopen voor de O2. Ken nog niemand die mijn auto heeft staan afzeiken, enkele struikelen nog even over het merk maar dat is meer gewenning.

Hetzer

Forumguru
Wereld wijd scoort Skoda integenstelling tot b.v Seat ontzettend goed , in India is Skoda het grootst groeiende merk....
Ik zou wel eens willen weten aan welk merk Meneer VAG het meest verdient???????

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In Nederland is het marktaandeel ten opzichte van 2004 gestegen van 1,3% naar 1,81% (na zes maanden), het hoogste ooit. Dus hier gaat het ook goed!

[/ QUOTE ]

Update augustus '05: 1,79% (wel terug in top-20 nu, stuivertje gewisseld met Mitsubishi).

Interessant zijn de cijfers voor de Octavia in NL: nu 3226 verkocht (vgl. 1301 in dezelfde periode vorig jaar) en daarmee op plaats 31 op de typenranglijst. En dat is beter dan concurrenten als Vectra, Mondeo, Laguna en Mazda6, maar ook midi-MPV's als Zafira, Picasso en Focus C-MAX.

Alleen de Avensis en de S40/V50 scoren hier beter, met de 407 als onbegrijpelijke verkooptopper in het segment.

rickske

Actief lid
Dat begint in Nederland al goed te lopen zo te zien. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif /forum/images/graemlins/worshippy.gif

Bovenaan Onderaan