Verkoop tips octavia

Op dit moment rij ik een Skoda Octavia 1.4 style greenline 150pk uit maart 2016. Met de auto zelf ben ik erg tevreden zeker met 2 kids is het een praktische auto en degelijk.

Verleden reed ik een honda civic type R 2001 en het gemis aan PK en rijplezier blijft me toch achtervolgen dus nu wil ik een redelijk snelle jonge station kopen maar wanneer kan ik mijn skoda octavia het beste verkopen? nu of nog een jaartje wachten?


Verder wil ik een Duitse jahreswagen invoeren skoda octavia RS of Kia Proceed 1.6 GT plusline (nog wat jong), Ford Mondeo 2.0 ecoboost, opel insignia 2.0.

Ben benieuwd naar jullie advies
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag of volgend jaar verkopen, verlies ga je altijd hebben. Ik zou hem nu te koop zetten voor het bedrag dat je graag zou hebben, het is wss niet dat de octavia onmiddellijk weg moet. Dus tijd genoeg.

Betreft de vervanger, zou eerst goed testrijden. Denk het gevoel van "hard rijden" in je oude type R, zal veel groter zijn dan het voorgestelde wagens. De insigna en de mondeo zijn eigenlijk gewoon snelle family cars. Daar ga je het gevoel van je type R ook niet in terugvinden. De octavia en kia, tja, echte "sportiviteit" is ook ver te zoeken.
 

Duijzer

Donateur
Ik zou zeggen: kijk eens rond wat particulieren op internet vragen voor een vergelijkbare auto. Of bedrijven, maar hou dan rekening met een lagere prijs omdat je geen garantie geeft en niet inruild. Dan weet je wat jouw auto ongeveer opbrengt. Als je langer doorrijdt wordt de relatieve afschrijving minder, maar het verschil met een jahreswagen weer iets groter. Aan jou de keus.

Als je een ruime, praktische, degelijke en toch snelle auto zoekt (precies de kenmerken waarop ik ook zoek met 2 opgroeiende kids) dan is de Octavia RS een goede keus. De Ford overigens ook, maar die is minder ‘clever’ en iets kleiner achterin. Voor mij is de Octavia RS met wat mods de ideale combinatie van ruimte, comfort en snelheid.
 

MaxN

Donateur
Als de kofferbak je lief is, zou het toch echt de RS moeten worden. De anderen zijn allemaal kleiner. Niet een komt in de buurt van de 605 liter van de Octavia. Sommige net over de 500.
En verkoop voorspellen is lastig. Is vraag en aanbod, maar ik zou het doen als je bezig gaat met de import van de opvolger. Dan kun je ze hopelijk afwisselen en zit je zonder dubbele of zelfs even zonder auto.
 
Bedankt voor jullie snelle input :). Teller staat op 48000km. Zoals Maxn al aangeeft hebben skoda rs en de kia gt bijna evenveel kofferbak daarmee valt opel en mondeo al af.

Zal komende maanden de octavia rs met weinig km in de gaten houden( proefrit al gedaan bij kennis) Verder zal ik de kia gt eens proefrijden ivm goede reviews maar ook redelijk wat ruimte.

Prijs op autoscout spreek natuurlijk voor een skoda octavia rs ! Hoe jullie op de hoogte
 

hemi24

Forumguru
3 jaar oud met weinig km's verkoopt denk ik beter (relatief) dan wanneer deze 4 jaar oud is, dan komen de meeste ex-leasers beschikbaar...
De helft van de waarde ligt met 3 jaar achter je; alles meer is winst!
 

MY00

Senior Member
Indien je de huidige Octavia niet particulier verkocht krijgt is het aannemelijk dat wanneer je een Skoda in ruilt op een Skoda je meer geld voor de inruiler krijgt.

Is chippen naar 190 pk geen oplossing?
 

philippe bakker

Forumguru
Indien je de huidige Octavia niet particulier verkocht krijgt is het aannemelijk dat wanneer je een Skoda in ruilt op een Skoda je meer geld voor de inruiler krijgt.

Is chippen naar 190 pk geen oplossing?
Dat gaat zeker de goedkoopste oplossing zijn. Ik vind nochtans dat de 150 pk versie niet traag is. De start is redelijk goed. Zo vanaf 70-90 gaat het dan wat minder. Als je een rs gaat kopen en hem niet chippen ga je toch niet overdonderd zijn vh verschil se
 
Bovenaan Onderaan